Novi dokazi

Naš urin ipak nije onakav kakav smo mislili?

Već preko 50 godina, od kada je usavršena metoda otkrivanja infekcije bubrega, liječnici vjeruju da je urin sterilan. Krivo.

Tvrdnja da je urin sterilan, čisti je mit, pokazuju najnovija istraživanja. Kad god netko 'piški' u bazenu govori se kako 'eto, nema veze jer je urin čist' no znanstvenici upozoravaju da je teorija o sterilnom urinu potpuno pogrešna. Činjenica je da u urinu žive bakterije, objavljeno je prošlog tjedna na skupu Američkog društva mikrobiologa u Bostonu, a prenosi LiveScience.

Pročitajte i ovo Obilježavanje Svjetskog dana sepse Opasna reakcija na infekciju Počelo je s bolnim koljenom, a pretvorilo se u borbu za život: Danijel je sepsu jedva preživio Ilustracija misterij i liječnicima Mislila je da se ugrizla tijekom večere, no jedva je izvukla živu glavu: "Jezik mi je pocrnio, spominjali su amputaciju"

Neke od bakterija sada se povezuju sa određenim bolestima mokraćnog mjerhura za koje su vjerovalo da nisu posljedica infekcija. No, čini se da ipak jesu.

Već preko 50 godina, od kada je usavršena metoda otkrivanja infekcije bubrega, liječnici vjeruju da je urin sterilan. Test je jednostavan, a uskoro se primjenjivao i za otkrivanje infekcije mjehura. Radi se tako da se mala količina urina drži na temperaturi od 35 stupnjeva kroz 24 sata. Međutim, ne razvijaju se sve bakterije u takvim uvjetima, kažu sada znanstvenici.

Zašto se hobotnica ne zapetlja u čvor?

Evann Hilt, jedan od istraživača koji je radio na studiji, kaže kako bakterije mogu biti prisutne i u zdravom urinu jer su u njemu znanstvenici s Loyole već u ranijim istraživanjima pronašli bakterijski DNA. No, tada, 2012. godine, to nije bio dokaz da su u njemu bile žive bakterije. Kako bi skroz riješili taj misterij, znanstvenici su urin, prikupljen preko katetera, držali u različitim uvjetima, sa i bez kisika, kroz 48 sati. Ispostavilo se da u 'sterilnom urinu' žive brojne bakterije, a znanstvenici su zaključili da ih nitko prije nije otkrio iz jednostavnog razloga – nitko ih nije ni tražio.

Među otkrivenim bakterija je Actinobaculum schaalii koja je među uzročnicima infekcija donijeg urinarnog trakta te Aerococcus urinea, također uzrok urinarnih infekcija te infekcija srca, pogotovo kod starijih osoba.