Ako stalno kupujete nove modele odjeće i želite biti u trendu, možda bi trebali pročitati kako modna industrija vama manipulira, piše Huffington Post.
1. Modeli se dizajniraju tako da se već nakon mjesec dana osjećate 'izvan trenda'
Pročitajte i ovo
u Našicama
Uočila je veliki problem današnjice i pokrenula jedinstven program: Ni kiša, ni snijeg mališanima ne smetaju za istraživanje i igru
Adventska čarolija
Posebna kućica za posebne pacijente: Klaićevom zavladao duh blagdana!
Ne tako davno, postojale su samo dvije modne sezone: proljeće/ljeto i jesen/zima. Sada se nešto novo pojavi svakog mjeseca. Cilj toga je da potrošači kupuju što više i što brže.
'Šokantno je visoka cijena jeftine mode. U pojedine poznate prodavaonice na primjer, novi modeli stižu dva puta tjedno. Ponekad na svojoj web stranici tjedno objave i 400 novih stilova odijevanja. Njihov modni kalendar je namješten tako da se kupci brzo osjećaju demode', napisala je Elizabeth Cline u svojoj knjizi 'Overdressed: The Shockingly High Cost of Cheap Fashion'.
2. Popusti nisu baš popusti
'Znate li da mnogi modeli koje kupujemo u outlet prodavaonicama, nikada nisu ni bili u redovnoj prodaji? Često se radi o komadima koji nisu ni napravljeni u tvornicama u kojima se šije ostatak kolekcije', piše Jay Hallstein u knjizi 'Myth of the Maxxinista'.
Stvarnost je, piše, da se u većini outleta prodaje roba lošije kvalitete na koju su samo nalijepljene etikete popularnih brandova.
3. U odjeći koju nosite ima olova i drugih opasnih kemikalija
The New York Times piše, prema podacima Centra za zaštitu životne sredine, da mnoge modne kuće i dalje prodaju modele zagađene olovom, prije svega torbe, remenje i cipele, bez obzira na to što je još prije nekoliko godina propisano koliki je postotak teških metala dozvoljen u modnoj industriji.
Akumulacija olova u organizmu je veoma opasna, prije svega za trudnice i plod, a izloženost olovu je također povezana s višom stopom neplodnosti kod žena, povišenim rizikom od srčanih napada, moždanih udara i visokog krvnog pritiska. Olovo je, pored pesticida i insekticida, okidač za rak i mnogi znanstvenici se slažu da ne postoji sigurna razina olova u našoj odjeći i modnim dodacima.
4. Odjeća je dizajnirana tako da se raspadne
Velike modne kuće zanima samo prodaja odjeće i ovise o želji kupaca da kupuju sve više i više, što je prirodna želja, jer vam se odjeća raspadne nerijetko već nakon prvog pranja.
Veliki popularni brandovi proizvedu stotine milijuna odjevnih komada godišnje, a prosječan Amerikanac, za godinu dana baci više od 68 kilograma garderobe. Ne radi se o odjeći koja se donira u dobrotvorne svrhe, već baš o onoj koja završi na smetlištima.
S obzirom na to da je većina odjeće napravljena od sintetičkih, naftnih vlakana, potrebni su deseci da se ta odjeća raspadne.
'Prilikom kupovine haljine, vi je vidite samo kako u njoj igrate na zabavi u subotu navečer, a ne to da će jednog dana ona biti smeće koje zagađuje okoliš, često isto koliko i plastične vrećice', upozorava Simon Collins, dekan katedre za modu na Parsons školi za dizajn.
5. Vez, šljokice i slični sitni detalji na vašoj garderobi znak su da su odjeću vjerojatno izrađivala djeca
Procjenjuje se da u modnoj industriji radi od 20 do 60 posto djece. Iako postoje strojevi koji se mogu koristiti za prišivanje šljokica i sličnih detalja, one su skuplje nego dječje ruke. Malo je vjerojatno da će tvornica u inozemstvu investirati u opremu, naročito ako se radi o odjeći namijenjenoj za brzu prodaju.
Istraživanje je pokazalo da milijuni siromašnih ljudi, uključujući i njihovu djecu, pogrbljen i slabo plaćeni, šiju u svojim kućama za velike brandove. Oni žive od danas do sutra, a plaćeni su mnogo manje od haljine koja visi u našem ormaru.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook