Donijeli ga meteoriti

Vitamin B na Zemlju stigao iz svemira?

Još uvijek na znamo kako je nastao život na Zemlji, a možda nikad niti nećemo sa sigurnošću. Ipak, postoje jaki dokazi da nitko od nas danas ne bi postojao da nije bilo meteorita koji je na Zemlju donio jednostavan vitamin prije više od milijardu godina.

Znanstvenici koje financira NASA-in Goddard Space Flight centar pronašao je vitamin B3, odnosno nijacin u skupini od osam prastarih , ugljikom bogatih meteorita. Što je meteorit bio očuvaniji, sadržavao je više B3 vitamina, prenosi popsci.com.

Pročitajte i ovo Meteorit Užarena kugla VIDEO Meteor mu pao na kuću? U požaru potpuno izgorjela, poginuo pas: "Čuo se veliki prasak!" Barica i meteorit Istražili smo Potraga za meteoritom koji je eksplodirao iznad Hrvatske: Ova žena tvrdi da joj je pao u dvorište, evo što kaže struka

Količina nijacina u osam meteorita varirala je od 30 do 600 jedinica na milijardu. To otkriće sugerira da je većina inicijalnog nijacina na Zemlji zapravo potekla iz svemira, tijekom kozmičkih događanja u kojima se formirao Sunčev sustav. Jednom kad bi meteoriti pali na tlo, procesom erozije oni bi se razgradili a nijacin bi se oslobodio u okoliš.

Meteorit koji je prošle godine pao na Zemlju, DONIO sastojke ŽIVOTA

Zbog čega je nijacin toliko bitan, zasigurno se pitate. Zato što je preteća aminu koji se zove nikotinamid adenin dinuklotid (NAD). Amini su ključni za formiranje amino kiselina, koje su građevni materijal molekularnih proteina. Molekularni proteini su od vitalnog značaja za procese koji se odvijaju u živim organizmima.

Ipak, znanstvenici ne žele preuveličati otkriće, koje je objavljeno u časopisu Geochimica et Cosmochimica Acta. Ranija istraživanja su pokazala da se vitamin B3 mogao proizvesti nebiološkim putem na prastaroj Zemlji, ali da je svježa zaliha s meteorita sigurno pomogla.