Znanstveno dokazano

VIDEO Vjetar u svemiru doista postoji

Oko Zemlje postoji omotač koji se naziva plazmasfera i koji je oblika američke krafne, a sada je otkriveno kako iz njega puše vjetar. U svemiru.

Prije više od 20 godina znanstvenici su pretpostavili kako postoji vjetar u svemiru, odnosno stabilan tok nabijenih čestica unutar Zemljine magnetosfere, odnosno dijelu svemira u kojem djeluje magnetsko polje Zemlje. No, nakon godina teorijskih istraživanja, Iannis Dandouras, astrofizičar sa Sveučilišta u Touluseu, na direktan je način otkrio plazmeni vjetar, analizirajući podatke sa svemirske letjelice Cluster, Europske svemirske agencije.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Provedena katalogizacija 'Galaktički cenzus': Objavljena najdetaljnija 3D karta Mliječne staze ikad, s više od milijardu zvijezda Slika nije dostupna Prošlo je 50 godina... VELIKI PLANOVI ZA MJESEC 'Ne bi se radilo o tek par kuća, gradskoj vijećnici i crkvi'

>> Do kraja godine stiže javni kontinuirani LIVE STREAM Zemlje iz svemira

Taj hladni povjetarac čine čestice iz već spomenute plazmasfere, koje ne ostaju uvijek unutar tog područja, već uspiju pobjeći u magnetosferu, koja okružuje još udaljenije područje oko Zemlje, prenosi popsci.com.

Vjetar u plazmasferi nastaje zbog neravnoteže između gravitacijskih, centrifugalnih i tlačnih sila, i u magnetosferu svake sekunde izbaci oko kilograma čestica, brzinom više od 5.000 kmh. Vjetar je uvijek aktivan, a zbog njega plazmasfera gubi oko 90 tona materijala svaki dan.

Ipak, plazmasfera se obnavlja česticama iz nižih dijelova Zemljine atmosfere, samo je to proces koji je vrlo sličan nama dobro poznatoj izreci - pretakanje iz šupljeg u prazno.

Vrlo je vjerojatno da i drugi planeti imaju slične vjetrove, koji prenose čestice iz njihove atmosfere u svemir.