Vratit će se opet

Pored Zemlje prohujao asteroid veličine planine!

Asteroid 2004 BL86 proletio je na 1,2 milijuna kilometara od Zemlje, odnosno na trostruko većoj udaljenosti od našeg planeta, nego što je udaljenost Mjeseca. prelet se dogodio u ponedjeljak u 17:20 sati po hrvatskom vremenu.

Asteroid veličine planine koji je proletio vrlo blizu Zemlje (gledano u relativnim astronomskim mjerilima), već je otkrio neke nove zanimljive informacije, ali i potvrdio neke stare pretpostavke o njemu. Napravljeno je njegovo novo mjerenje, a potvrđeno je i da ima vlastiti umjetni satelit.

Nove fotografije jasno su pokazale da se oko asteroida 2004 BL86 vrti drugo tijelo, odnosno njegov vlastiti mjesec promjera između 50 i 100 metara. prijašnje studije svjetlosti oko BL86 već su otkrile mjesec u njegovoj orbiti, no sada su ta otkrića izvan svake sumnje potvrđena, istaknuo je Lance Benner, znanstvenik u NASA-i.

Oko 17 posto asteroida veličine 2004 BL86 ima manje objekte koji su u orbiti oko njih, prenosi Space.com.

Iako 2004 BL86 nije predstavljao direktnu opasnost za Zemlju tijekom svojeg preleta, on spada u kategoriju takozvanih potencijalno opasnih asteroida (POA ili PHA na engleskom). Sva nebeska tijela koja dođu na 8 milijuna kilometara ili manje od površine Zemlje kategorizirana su kao POA. NASA je takvih objekata u Sunčevom sustavu identificirala oko 1500.

Naša generacija ispratila je 2004 BL86, no to nije njegov posljednji prelet pored Zemlje, a svaki novi, bit će isto tako blizu. Idući će dočekati neki novi svijet, kojeg mi teško da i možemo zamisliti, jer će taj događaj biti tek za narednih 200 godina. Niti tad to neće biti posljednji, već će 2004 BL86 posjećivati Zemlju i stoljećima nakon toga.