Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Gospodarstvo SAD-a godišnje gubi pozamašnih 250 milijardi dolara, zbog 'lažnjaka' , koji im pristižu uglavnom s kineskog tržišta, pokazuje nedavno istraživanje.


Usprkos snažnim mjerama, koje SAD provodi u cilju detektiranja i spriječavanja ilegalne trgovine, procjenjuje se kako se zasad uspijeva zaplijeniti tek dijelić tog biznisa, prenosi Buissiness Insider

Vezani članci Slika nije dostupna Šef američke nacionalne obavještajne službe: Kina glavnoosumnjičena za hakerske napade Slika nije dostupna Kina očitala lekciju SAD-u

Top tri najkopiranija proizvoda u 2012.godini su torbice i novčanici, satovi i nakit, te razni odjevni dodaci. Pomamu za fancy torbicama, pa nosile one i oznaku ' Made in China', dokazuje i porast 'lažnjaka' na američkom tržištu od nevjerojatnih 142 posto u usporedbi sa zadnjim izvješćem.

>> Pogledajte čitav niz nevjerojatnih kineskih lažnjaka!

Ono što posebno otežava istrage i zaplijene je način distribucije, koja se zadnjih desetljeća drastično promijenila. Naime, klasični šverc i uvoz takve robe putem brodskih kontejnera, zamijenila je kupnja putem Interneta, pa se američki istražitelji sve više koriste novim tehnologijama u potrazi za 'kraljevima lažnjaka'.

Pogledajte Top listu 10 najkopiranijih proizvoda

1. Torbice / Novčanici, godišnje vrijednosti 511.2 milijuna dolara, apsolutni predvodnik u proizvodnji ovih 'lažnjaka' je Kina.

2. Satovi / Nakit, godišnja vrijednost 187 milijuna dolara, čak 98 posto pristiže iz Singapura 

3. Razni odjevni dodaci, godišnje vrijednosti 133 milijuna dolara, a u proizvodnji ponovo predvodi Kina

4. Potrošačka elektronika, godišnje vrijednosti 104.4 milijuna dolara, većina pristiže iz Hong Kong-a

5. Obuća, godišnje vrijednosti 103.4 milijuna dolara. Većinom su to tenisice, iako ih lagano sustižu i svečane cipele. Pogađate najvećeg proizvođača ovih lažnjaka ? Da, da - Kina.

6. Farmaceutski proizvodi /Lijekovi, godišnje vrijednosti 83 milijuna dolara, a za ovu vrst 'lažnjaka' specijalizirala se Indija.

7. CD, DVD i slično, godišnje vrijednosti 38.4 milijuna dolara

8. Kompjutori i dodaci, godišnje vrijednosti 34.7 milijuna dolara, od kojih čak 90 posto pristiže iz Kine ili Hong Konga.

9. Etikete poznatih proizvođača, godišnje vrijednosti 26.3 milijuna dolara, a čije se kopije ponajviše izrađuju u Kini i Homg Kongu

10. Igračke, godišnje vrijednosti 13.6 milijuna dolara, a predvodnik biznisa kopiranih igračaka je - Taiwan.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook