Interaktivna karta

NASA uz pomoć Google Eartha mapirala sve šume na planetu

Prvi put u povijesti objavljena je detaljna karta stanja svjetskih šuma na kojoj se može vidjeti gdje je deforestacija uzela najviše maha.

Zahvaljujući američkom satelitu Landsat 7, kojim zajednički upravljaju NASA i USGS, izrađena je dosad najdetaljnija karta svjetskih šuma, na kojoj se vidi koliko je u posljednjih desetak godina šuma na planetu nestalo, a koliko je područja u međuvremenu pošumljeno.

Pročitajte i ovo Akcija pošumljavanja Gorskog kotara (Foto: Dnevnik.hr) Od djece do umirovljenika Više od 300 volontera u akciji pošumljavanja Gorskog kotara: "Ovo je apokalipsa, ove šume treba spasiti" Slika nije dostupna Po šumama i... Meteorologinja ostavila gledatelje bez riječi rijetko 'bedastom' tvrdnjom

>> Prijeti preokret: U 10 mjeseci nestalo područje veličine 3 New Yorka

Znanstvenici uz pomoć bogate baze podataka mogu proučavati i uspoređivati stanje šumskih područja u pojedinim državama te pratiti deforestaciju. Svaki piksel na karti označuje područje veličine prosječnog nogometnog stadiona.

'Dobili smo podatke o godišnjoj deforestaciji u posljednjih 12 godina na cijelom planetu', kazao je Matthew Hansen, voditelj istraživačkog tima na Sveučilištu u Marylandu. On je s kolegama analizirao 143 milijarde piksela na 654.000 satelitskih snimki Landsata ne bi li izradio kartu, koju i 'obični' korisnici interneta mogu detaljno proučiti zahvaljujući Google Earthu.

Od 2000. do 2012. godine nestalo je ukupno 2,3 milijuna četvornih kilometara šuma, dok je pošumljeno područje površine 800.000 četvornih kilometara.

Znanstveni rad o ovome projektu objavljen je u petak u časopisu Science.