Što bi ljudi jeli na Marsu i tijekom puta na taj daleki planet pokušala je otkriti ekipa astronauta. Sva je hrana isušena, od povrća do mesa, hrana se ne može pržiti, a kuha se u posebnim ekspres loncima. Čim je projekt završio, astronauti su jedva dočekali svježe voće i povrće.

Šest najizdržljivijijih astronauta četiri je mjeseca provelo u izolaciji. Na padinama havajskog vulkana stvoreni su uvjeti što sličniji onima na Marsu.

Vezani članci Volonteri u Petrinji - 1 Volonteri neumorno pripremaju obroke za građane na području Banovine, splitski kuhari prikupili skoro 100 tisuća kuha za pomoć Grozni kuhari Ručak može spraviti baš svatko, ali neki bi se možda trebali držati podalje od kuhinje

Sve kako bi šestorka osmislila i isprobala 'marsovsku' kuhinju, odnosno, ono što bi se moglo spremati i jesti tijekom misije-puta koji traje šest mjeseci, boravka od godinu i pol te povratka od šest mjeseci. Istraživači-austronauti su nakon toliko smrznute i isušene hrane, jedva dočekali pojesti nešto svježe.

'Na temelju ove studije moći ćemo ponuditi najpovoljniju strategiju koja pruža dobru ravnotežu između, s jedne strane ne trošenja previše vremena na pripremanje hrane, a s druge strane održanja posade zdravom i u formi', objašnjava Kimberly Binsted, jedna od istraživača.

>> Ovi dečki iz Hrvatske žele kartu za Mars u jednom pravcu!

Zajedničko kuhanje trebalo bi i učvrstiti veze među članovima posade.

'Povezanost posade, to je upitno. Kako održati astronaute zdravima, sretnima i produktivnima tijekom duge misije veliko je pitanje', komentira Binsted.

Jedan od zadataka tijekom simulacije bio je isušenu svemirsku hranu učiniti što ukusnijom. Osjeti mirisa i okusa u dalekom svemiru su slabiji. Možda i bolje jer članovi posade imaju osam minuta za tuširanje tijekom tjedan dana