Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dobro obučeni kontrolori nadgledaju najprometniju zračnu luku na svijetu. Kako im uspijeva izbjeći katastrofe?


Tim Jasona Coopera, gleda kroz prozor kontrolnog tornja na Heathrowu visokog 87 metara. Oni navode desetke tisuća ljudi na tlo i u zrak.

Vezani članci Slika nije dostupna Dramatična snimka: Zbog jakih udara vjetra pilot jedva uspio sletjeti, ljuljali se kao na brodu Spretni je pilot uspješno spustio zrakoplov Bombardier Q400 (FOTO: YouTube/Screenshot) Pilot lude hrabrosti i nevjerojatnih vještina sigurno spustio avion u nemogućim uvjetima

Jedan pogrešan korak i mogla bi se dogoditi katastrofa, ali atmosfera u tornju najveće britanske zračne luke je iznimno mirna, objavio je CNN.

'Tu je pritisak, ali ne i stres', rekao je Cooper koji vodi 'Red Watch', jednu od tri skupine kontrolora leta koji nadziru letove Heathrowa dan i noć. 'Mislim da se većini sviđa pritisak', ističe.

U tornju se nalazi podjednako muškaraca i žena svih dobnih skupina. Svoj posao rade tiho i efikasno, razgovarajući s pilotima, povremeno pričajući jedni s drugima. Aktivnost zrakoplova je nemilosrdna, na dva terminala i samo dvije piste, od kojih svaka godišnje primi 19 milijuna putnika više od bilo koje druge zračne luke.

Zračni prijevoznici, čekaju u redu za polijetanje, dok je nebo puno aviona koji trebaju sletjeti. Posao kontrolora leta je da čekanja smanje na minimum, balansiranje je to za koje je potreban intenzivan fokus i impresivan niz gadgeterije.

Heathrow ruši rekord: 236.955 ljudi u danu!

87 metara iznad Heathrova, toranj nudi impresivan pogled koji se pruža preko kilometara ravnog terena. Kontrolori trebaju vizualnu potvrdu svakog uzlijetanja i slijetanja, a samo radaru te radijskim vezama pribjegavaju kada su vremenske prilike takve da je vidljivost slaba.

U tornju su dvije razine - podignut središnji podij na kojem su kontrolori za sjevernu i južnu pistu te sjede okrenuti leđima jedno drugom. Tu je i niži podij na kojem su oni koji upravljaju prometom na tlu.

Prema zakonu, kontrolori mogu raditi samo 90 minuta u komadu, nakon čega moraju uzeti pauzu od 30 minuta i tako tijekom šest do devet sati, ovisno o tome koliko im traje smjena. To im pomaže da se fokusiraju na zadatak usmjeravanja što je više aviona moguće što brže, odnosno i do 42 uzlijetanja po satu.

Noću je dodatno komplicirano usmjeravati gust promet na Heathrowu. Taj posao olakšava divovski zaslon osjetljiv na dodir koji pokazuje osvijetljene različite dijelove zračne luke. Tu su i monitori za praćenje koji prikazuju položaj i kretanje svih zrakoplova na tlu i prizore koji detaljiziraju meteorološke elemente kao što su smjer i brzina vjetra.

Cijelu priču možete pročitati ovdje.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook