Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Zrakoplov Boeing 737 u vlasništvu tvrtke Flydubai na putu iz Dubaija srušio se prilikom slijetanja u zračnoj luci Rostov na Donu u južnoj Rusiji.


Nesreća u kojoj se srušio zrakoplov tvrtke Flydubai bila je neizbježna, rekao je za RT bivši pilot ove kompanije. Kaže da su piloti prisiljeni raditi iscrpljeni. Unatoč prigovorima, rekao je, i on sam radio je 'do smrti'.

Vezani članci Pogled iz aviona (Foto: Dnevnik.hr) Vlada produžila rok do kojeg se države koje su nam spremne prodati borbene avione moraju očitovati Max Sylvester prizemljio avion na prvom letu (Foto: Instagram) Student koji je na svom prvom letu sigurno prizemljio avion: "To se viđa samo u filmovima"

Podsjetimo, u subotu se zrakoplov Boeing 737 u vlasništvu tvrtke Flydubai na putu iz Dubaija srušio prilikom slijetanja u zračnoj luci Rostov na Donu u južnoj Rusiji.

Bivši pilot čije ime nije otkriveno rekao je da je menadžment kompanije bio svjestan problema, ali nije činio ništa da ga riješi. 'Dok sam još radio za tvrtku, jedna od posljednjih stvari koju sam rekao upravi bila je da će se dogoditi nesreća zbog umora pilota', prisjetio se.

Razlog umora je jednostavan - piloti su preopterećeni i nemaju dovoljno vremena za spavanje između letova. Ovaj zviždač priložio je i dokumente koji pokazuju da se pilotima, osobito mlađima, dodjeljuje više letova u nizu.

'Svi u kompaniji imaju te opasne promjene iz dnevnih u noćne letove i onda opet natrag u dnevne letove, pa opet u noćne, i to je definitivno veliki problem već dugo vremena', kaže. Siguran je da je manjak sna pridonio i nedavnoj tragediji u Rusiji kada su u padu Boeinga ove kompanije poginule 62 osobe.

'Flydubai ne dopušta pilotima da se dovoljno odmore prije leta, i upravo to se dogodilo i ovim pilotima, sigurno', kaže bivši zaposlenik.

'Bio je umoran i iscpljen'

RT je u posjedu dnevnika leta kopilota tragičnog leta FZ981 koji otkriva da je Alejandro Cruz Alava prije nesreće od ukupno 11 dana samo jedan dan bio slobodan. Zviždač je također pregledao njegove podatke i kazao da je Alava prelazio iz dnevnih u noćne letove bez dovoljno vremena da prilagodi svoje spavanje.

'Nema sumnje da je bio umoran i iscrpljen za ovaj let. To je definitivno bio faktor bez obzira koliko Flydubai to pokušavao osporiti', kaže.

Pilot na tragičnom letu Aristos Socratous navodno je podnio ostavku zbog nepodnošljivog rasporeda i ostalo mu je još samo nekoliko tjedana leta.

Dakle, prijevoznik je bio dobro upoznat s problemom umora, a većina pilota predviđala je mogućnost nesreće zbog prekomjernog umora. Bivši pilot prisjetio se i interne ankete u sklopu koje je postavljeno pitanje 'Mislite li da će se dogoditi nesreća?'. Više od 80 posto pilota koji su sudjelovali odgovorilo je 'da'.

A umjesto da pokuša riješiti problem Flydubai navodno je stvorio atmosferu u kojoj su piloti bili posramljeni ako bi osjećali umor. One koji su se žalili nazivalo se primadonama.

Piloti prijavljivali da su zaspali tijekom leta

Piloti su i ranije znali prijaviti da su zaspali za vrijeme leta. I dok bi u drugim kompanijama to dovelo do liječnikih pregleda u sklopu kojih bi liječnici istraživali je li osoblje kronično umorno, u kompaniji Flydubai posljedica nema.

Neimenovani pilot odlučio je progovoriti upravo kako bi ljudi bili svjesni što se događa iza scene u ovoj kompaniji.

'Smiješno je da zrakoplovna industrija postoji toliko dugo, a ove stvari se još događaju. Slušamo o ljudima koji rade do smrti', kaže i nastavlja:

'Nekoliko mjeseci u Flydubaiju imao sam osjećaj kao da me izrabljuju do smrti. Više to nisam mogao podnijeti. Ljudi kada kupe avionsku kartu pretpostave da su sigurni u avionu, ali način na koji se Flydubai ponaša prema svojim pilotima, to nije sigurno. Uopće nije sigurno', zaključio je.