Stotine ogromnih paketa koje žena iz američkog San Josea nikada nije naručila neprestano su joj dolazile na kućni prag. Kutije pune navlaka za sjedala automobila zatrpale su joj dvorište, a nije imala pojma zašto se to događa - i to više od godinu dana.
Poziv Domagoja Mikića
Ova pošast razara obitelji i uzima živote, a sve je dostupnija. Slomljeni otac: "Bili smo povezani kao prst i nokat. A onda se jedne noći nije vratio kući..."
Traje potraga
Razbojnik hara Trešnjevkom: U pola sata napao dvojicu muškaraca, a na meti su mu bile ove stvari
Stručnjaci upozoravaju
Težak slučaj trovanja: Umrla jedna osoba, nekoliko ljudi završilo s oštećenjem jetre, među njima i djeca
"Ono što vidite ovdje samo je djelić jer sam odbila dostavu za više paketa nego što je ovdje", ispričala je žena za ABC7.
Unutar svakog paketa nalazi se set navlaka za sjedala automobila od umjetne kože kineskog online prodavača pod nazivom Liusandedian. Na Amazonu online prodavač reklamira marku Etkin, koja prodaje navlake izrađene za različite marke i modele limuzina i SUV-ova. Ali često navlake ne odgovaraju, a potrošači se žale da su prisiljeni sami platiti povrat u "centar za povrat" tvrtke. Žalili su se i na visoku cijenu povrata.
Jedna osoba je komentirala: "Zašto nisam primio povrat novca? Poslano je UPS-om prije tri tjedna."
Ono što nezadovoljni klijenti ne znaju jest da paketi završavaju u dvorištu žene iz San Josea. Naime, prodavač je stavio adresu te žene na svoje naljepnice za povrat i ostavio je zaglavljenu u kaosu. U međuvremenu recenzije pokazuju da su i potrošači zapeli jer ne mogu dobiti povrat novca.
Iznervirana žena kojoj dolaze paketi tijekom protekle godine nebrojeno je puta kontaktirala Amazon kako bi pokušala riješiti taj problem, uključujući podnošenje šest pritužbi.
"I svaki put sam bila apsolutno uvjerena da će ovo prestati... Nećete više dobivati te pakete, čut ćete od nas za 24, 48 sati..." ispričala je i dodala da su joj čak ponudili bon od 100 dolara na Amazonu.
No paketi su nastavili dolaziti. Blokirali su joj prilaz i ulaz, što je otežavalo kretanje njezinoj 88-godišnjoj majci, koja je invalid.
"Nisam mogla ni majku dovesti u kuću. To je bio samo još jedan oblik pakla", ispričala je.
A da stvar bude gora, kaže da joj je Amazon prepustio da riješi problem -- predlažući joj da pokloni pakete, donira ih ili ih vrati USPS-u i FedExu. Međutim, Amazon te njezine tvrdnje opovrgava.
Amazonova politika povrata
Novinari su otkrili da je taj frustrirajući događaj povezan s inozemnim online prodavateljem koji, čini se, krši Amazonovu politiku povrata.
Prema njoj, međunarodni prodavači moraju ili navesti adresu u SAD-u na koju će kupac poslati povrat, izdati "povrat novca bez povrata", gdje kupac ne mora poslati proizvod natrag, ili dostaviti unaprijed plaćenu međunarodnu naljepnicu za dostavu u roku od dva dana od zahtjeva za povrat. Ako prodavači ne odgovore u tom roku, Amazon može vratiti novac kupcu u ime prodavatelja i naplatiti iznos prodavatelju. To znači da bi Liusandedian morao izgubiti sav prihod od prodaje ili platiti povratnu dostavu u Kinu, što je prilično skupo.
Amazon također zahtijeva da prodavači trećih strana na njegovoj platformi tržišta prikažu fizičku poštansku adresu na svom profilu, ali ne navodi da ona mora biti unutar SAD-a.
Više od 40 % Liusandedianovih recenzija na Amazonu ima ocjenu od jedne zvjezdice. I za razliku od drugih tvrtki, oni nemaju načina da ih potrošači kontaktiraju ako se pojavi ovakav problem. Također nema ni traga internetskoj stranici koja pokazuje da taj prodavač postoji.
ABC-jeva podružnica KGO pitala je Amazon što poduzimaju kako bi riješili taj problem i postoji li neki proces provjere kojim bi se utvrdilo jesu li tvrtke koje prodaju na njihovoj platformi doista one koje tvrde da jesu.
Iako nisu dobili izravan odgovor, tehnološki div je odgovorio: "Željeli bismo zahvaliti [KGO-u] što nam je skrenuo pozornost na ovo. Ispričali smo se i izravno surađujemo s njom kako bismo preuzeli sve pakete, a istovremeno poduzimamo korake za trajno rješavanje tog problema."
I konačno, nakon godinu dana čekanja, stigle su dobre vijesti za ženu zatrpanu paketima. Amazon je uklonio sve pakete s njezina posjeda i obećao da će suzbiti takve prakse.
Žena je u suzama zahvalila novinarima za pomoć.