Gost Dnevnika Nove TV bio je ministar gospodarstva Darko Horvat, koji je u razgovoru s Mislavom Bagom otkrio što će se dalje događati s Uljanikom i tko je u čitavoj priči oko brodogradnje u Hrvatskoj, zapravo i njezin "grobar".

Galerija


Ministre na korak smo do likvidacije Uljanika. Hoćete li Vi onda biti grobar hrvatske brodogradnje?

Kad vas na ovakav način krenu optuživati oni koji su i doveli do takve situacije, onda bi grobari hrvatske brodogradnje trebali biti neki drugi.

Jeste li Vi pročitali taj plan?

Ne samo da smo ga pročitali, nego smo ga i analizirali, pomno analizirali i na njega davali određene primjedbe. Te su se iste primjedbe pojavile u trenutku kad ga je Komisija pročitala i verificirala. Ni Ministarstvo gospodarstva, ni Ministarstvo financija nisu napravili ništa krivo, niti su bili kontradiktorni onom što je Komisija rekla o tom planu.

Idemo na novu Upravu. Oni su danas dobili negativno mišljenje za svoj rad. Znači li to da se njih praktički može tužiti za naknadu štete?

Ne bih prejudicirao takve stvari ali ono što jest činjenica jest da vlasnici brodogradilišta, uključujući i radnike, ne vjeruju ovoj Upravi i ono što se događalo danas događalo na Skupštini, proteklo je bez nekakve pomoći, ali i odmaganja...

Dobro, koliko je ta Uprava u minusu u posljednje tri godine?

Ono što je u ožujku ove godine evidentirano na poslovnom računu brodogradilišta Uljanik, iznosi 757 milijuna eura.

Kako su oni ugovarali te brodove? Jesu li nesposobni? Je li to bilo ugovaranje ispod cijene?

Ne bih prejudicirao na koji način su brodovi ugovarani, ali ono što je činjenica, dakle, knjiga narudžbi koja je brojala prije desetak ili petnaestak dana 17 brodova, ugovorena je na način da su avansi i velik dio onog što u ovom trenutku nije ni na navozu, a kamoli na obali za opremanje potrošeno, a da se u ovom trenutku ne zna na što.

U redu. Idemo u likvidaciju brodogradilišta Uljanik, ali što je s 3. majem? Oni slijedeći tjedan, ako im se ne odblokira račun, odlaze u stečaj?

Mene nikad dosad niste čuli da zazivam stečaj ili likvidaciju. U ovom trenutku razgovaram s nekima koji su zainteresirani investirati, i u Pulu, i u Rijeku.

Tko su ti ljudi? Razgovarali se prošlog tjedna s Ukrajincima i netragom su nestali?

Ne bih rekao da su netragom nestali. Niti jedan partner s kojim smo razgovarali, a četiri su potentna partnera koji su iskazali interese...

Koji? Možete li reći koji?

Ono što je bilo prikazano u dnevnom tisku, Smart Holding iz Ukrajine, Fincantieri iz Italije, Damin iz Nizozemske, Royal IHC...

Da li bi ta četiri nova strateška partnera pristala na ideju pola država-pola mi, prenamjeni zemljišta te da na manjem brodogradilištu rade brodove ili imaju remontni zavod?

U ovom trenutku nije prioritetno pitanje kojim modelom strateškog partnerstva se ulazi u restrukturiranje brodogradilišta Uljanik. Ono što ne postoji kao konsenzus, jest je li u problemu Uljanik grupa ili je u problemima samo brodogradilište Uljanik.

Što Vi mislite, tko je spreminiji za likvidaciju, brodogradilište Uljanik ili 3. maj?

Nemojmo zaboraviti da je u Rijeci, zaključno s 31. prosincem 2017. zaključen proces restrukturiranja i nema više bilo kakve mogućnosti od strane Uljanika, niti od strane države...

Na čijoj strani je Grad Pula? Čuli smo s jedne strane da ne žele prenamjenu. kako su se oni danas ponijeli? Jesu li glasali za sadašnju Upravu ili su bili protiv?

Prema informacijama koje imam oni su dali podršku postojećoj Upravi.

I njihovom planu?

Pa nadam se da prema tim informacijama onda podržavaju i plan restrukturiranja, koji je Komisija slala na doradu.

To znači prodaja zemljišta, 3. maj se prodaje strancima i manje brodogradilište?

Ne mogu komentirati novi program restrukturiranja, jer do mene još nije došao, niti ga je Uprava doradila i predala na Ministarstvo gospodarstva.

Kolike su šanse da sve to uopće i opstane?

Uvijek sam optimist i siguran sam da će brodogradnja, i u Puli, i u Rijeci, opstati.

Ja sam realist, ministre. Kolike su šanse?

Zašto postotno određivati nešto što je dio dugoročnog procesa. Nemojte zaboraviti da smo proces restrukturiranja i izradu programa započeli u siječnju 2018. godine. To što on u ovom trenutku nije dorađen i nije zadovoljio kriterije Europske komisije, netko bi ipak trebao snositi odgovornost.

To ćemo vidjeti ako DORH uopće uđe u brodogradilišta. Nakon dvije milijarde kuna jamstava koje dolaze iz brodogradnje, država još par stotina milijuna kuna misli upumpati u Petrokemiju. Do kad ćemo tako?

Petrokemija je preuzela obveze u iznosu od 450 milijuna kuna zaostatka. U ovom trenutku se pronalazi, i gospodarski i financijski sektor, koji je spreman investirati i dokapitalizirati Petrokemiju.

Koliko oni još vremena imaju?

Bude li sve u redu, mi očekujemo do kraja današnjeg dana ili u srijedu, verifikaciju Komisije. Bude li ona zadovoljila potencijalne aktere, mi ćemo vrlo brzo ući u proces dokapitalizacije.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr