Ministarstvo znanosti objavilo je detaljne upute i preporuke za održavanje nastave i ocjenjivanje učenika. Iz Ministarstvo ističa da su preporuke pripremljene za prva dva tjedna razredne nastave.
Pročitajte i ovo
svi je hvale
''Nosim sa sobom ploču'': Inovativna nastavnica smislila poseban način održavanja nastave za djecu bez interneta
Siguran povratak u škole
I talijanski đaci vraćaju se u školske klupe, roditelji zabrinuti: Čeka ih soba za COVID, zabrana pjevanja...
Prema uputama koje je ranije objavio HZJZ, preporuča se rad u malim skupinama koje nisu veće od 10 sudionika koje se maksimalno distanciraju od drugih skupina u školi.
U učionici, u pravilu, ne može biti više od 9 učenika, što znači da će u većini razreda u Hrvatskoj dio učenika pratiti nastavu u školi, a dio kod kuće.
Nastava u mješovitom modelu
''Mješovitim modelom nastave smatra se nastava u kojoj se kombinira nastava posredstvom informacijsko-komunikacijskih tehnologija i nastava uživo u učionici, a svi učenici imaju neke elemente nastave na daljinu'', objašnjava Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Kada je riječ o ocjenjivanju učenika i zaključnim ocjenama na kraju školske godine, one se temelje na ocjenama koje su učenici dobili tijekom cijele nastavne godine, što uključuje i nastavu na daljinu, odnosno nastavu u mješovitom modelu, poručuju iz Ministarstva.
U gotovo svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika u rasprava i domaćim zadaćama, a aktivnost se može vrednovati i barem jednom ocjenom iz odgovarajućeg predmetnog područja. Učenici za ocjenu mogu napraviti i složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta i slično.
''Barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici u gotovo svim predmetima u mješovitom modelu nastave bez obzira prate li nastavu kod kuće ili u školi'', smatraju u Ministarstvu iz kojeg posebno naglašavaju da gradivo koje se vrednuju treba biti usmjereno na bitno, a ne na sporedne detalje ili činjenice.
Zaduženja učitelja
Prema Uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, sve se aktivnosti trebaju odvijati u jednoj grupi s jednim učiteljem i bez fizičkog kontakta. Stoga se neće izvoditi izvannastavne aktivnosti, a nastava Tjelesne i zdravstvene kulture izvodit će se u smanjenom opsegu.
Također, i sat dodatnih aktivnosti s učenicima teško će se provoditi u ovoj fazi. ''Svi ti sati mogu se uvrstiti u dio nastave na daljinu, što znači da učiteljima otvara mogućnost da se 5-6 sati tjedno posveti komunikaciji s roditeljima i učenicima koji su u nastavi na daljinu (u prosjeku 1 sat dnevno)'', pojašnjava resorno ministarstvo.
Učenici s teškoćama koji imaju pomoćnika u nastavi
Kada je riječ o učenicima s teškoćama koji imaju pomoćnika u nastavi, njihovo uključivanje u školu uz pomoćnika može se osigurati isključivo ako roditelj/skrbnik nije u mogućnosti organizirati ostanak djeteta kod kuće. Preporuča se i savjetovanje s nadležnim školskim liječnikom oko specifičnih pitanja vezanih uz zdravstveno stanje i obrazovanje učenika u ovim okolnostima.
Ukoliko se učenik s teškoćama upućuje u razredni odjel, pomoćniku nastavi ubraja se ukupan broj osoba koji ne treba prelaziti 10. Ukoliko učenik s teškoćama ne ide u razrednu nastavu, škola mu je dužna osiguravati nastavu na daljinu.
Detaljne preporuke Ministarstva znanosti i obrazovanja za održavanje nastave pročitajte u dokumentu ispod.