"Mi smo trebali imati svadbu 18. travnja, međutim zbog ove pandemije zbog mjera zaštite od koronavirusa morali smo je pomaknuti. Mi smo to odlučili već u drugom mjesecu kada se to sve počelo dešavati. Dogovorili smo se s vlasnikom sale da vidimo kakvih oni saznanja imaju. Oni su nas toplo savjetovali da ipak pomaknemo i naš alternativan datum je bio 3. srpnja", kazala je novinarka Marija Pranjić.
Pročitajte i ovo
Sve su oči uprte u državu
Ekonomski stručnjaci komentirali Vladine poteze za spas ekonomije tijekom epidemije: ''Treba osigurati sve izvore domaće štednje i preusmjeriti ih u gospodarstvo''
''Opskrbni lanci pucaju''
Pandemija koronavirusa je poremetila potrošačke navike: ''Prije godinu dana smo prodali za taj period 20 tona svježeg kvasca. Sada smo prodali 39 tona''
Naša je 'prolongirana' mlada imala sreće što osim živaca ništa drugo nije izgubila. S obzirom na promjenu termina, unaprijed uplaćeni polog ostao je.
"Ni jednu kaparu nismo izgubili, ali evo npr. da se sada dogodi da nećemo moći imati ni 3. srpnja, mislim da bi možda se raspitali da li možemo dobiti kapare nazad. Za bend kapare se kreću između tisuću, dvije ili čak tri tisuće kuna dok za sale - kapara može biti od dvije tisuće, a mi smo izabrali najskuplju kaparu na svijetu od deset tisuća kuna", dodaje Pranjić.
Novac nije vraćen za planirana putovanja u travnju i svibnju
Povrat novca nisu dobili oni koji su planirali putovanja u travnju i svibnju. Po odgovore smo otišli u turističku agenciju, a naša je sugovornica željela ostati anonimna iz privatnih i poslovnih razloga, a najviše zbog nelojalne konkurencije.
"Situacija je sada kao što svi znate takva da je aviopromet takorekoć kompletno ukinut, osim veze Zagreb – Frankfurt i Frankfurt - Zagreb koju pruža nacionalni prevozioc. De facto iz Hrvatske u ovome trenutku ne postoje nikakve veze avionima, zrakoplovima", navodi.
Samim time putovati se izvan Hrvatske zračnim prometom - ne može.
"Većina aviokompanije dozvolila je besplatnu promjenu aviokarte za putnike do 31. ožujka 2021. to malo varira. Većina aviokompanija je dozvolila izdavanje vaučera putnica koje putnici mogu koristiti unutar jedne godine te su se kompanije oduprle zahtjevima putnika za refundacijom uplaćenih novčanih sredstava", objašnjava.
U posjedu smo jednog takvog vaučera u kojem aviokompanija svjesna neizvjesnosti nudi promjenu termina.
Među svim nabrojenim otkazan je i najveći turistički sajam u Berlinu. Postavimo situaciju - što ako je roditelj četveročlane obitelji sam financirao avionsku kartu i rezervirao smještaj, a tvrtka koja ga šalje naknadno bi mu refundirala novac? Sajma nema, puta nema, novca nema. On ne želi zamjenu termina jer nema u planu putovati već trošiti svoj novac kako želi, no ponavljamo, sajma nema, novca nema.
Do zastoja došlo i kod hotela
"Što se tiče hotela isto je došlo do zastoja i poremećaja. Hoteli koji su imali ugovorom propisanu klauzulu da se sredstva, uplaćena sredstva, ne mogu vratiti su naravno inzistirali na svojim klauzulama. Tu su se aviokompanije i vlasnici hotela prema putnicima pokazali nefleksibilni, ali čekamo daljnji razvoj situacije", doznajemo od sugovornice.
Jedino što je ostalo nepromijenjeno jesu rezervacije putovanja za srpanj pa sve do kraja godine. Srećom, u cijeloj ovoj priči o otkazivanju postoji i nešto pozitivno.
Kultura vratila novce
Iako i sama u problemima, kultura se nije željela izvlačiti iz krize nauštrb drugih.
"Svi koji su online kupili ulaznice bilo im je odmah vraćeno. Mi smo neko vrijeme imali otvoreno kazalište i od 20. otvaramo blagajnu i publika će moći ili uzimati ulaznice i zamjenjivati za ove naše predstave. Što se tiče pretplatnika, također ćemo napraviti vaučere za sve što su propustili ove sezone moći će vidjeti sljedeće sezone", kazala je intedantica Hrvatskog narodnog kazališta Dubravka Vrgoč.
Nadamo se da nas u sljedećoj sezoni neće dočekati tragedija ili drama poput drugog vala koronavirusa već zabavna komedija ili opuštajući balet.