Cestovni je promet krvotok svake države, u hrvatskoj je metropoli koncentrirano više od 60 posto hrvatskih gospodarskih aktivnosti i kapaciteta, dok cestovnu mrežu Zagreba svakodnevno koristi više od milijun građana i turista, upozorava Marušić u priopćenju.
Pročitajte i ovo
Tragedija koja je potresla Zagreb!
Tko je kriv za nesreću u kojoj su izgubljena dva života? "Motocikl je projektil..."
Poginula trojica muškaraca
Nesreća kod Udbine ugasila tri života. Stručnjak savjetuje kako voziti u uvjetima magle i skliske ceste, otkrio i što je opasnije od mobitela u vožnji
Svatko se ima pravo legalno boriti i izboriti za svoja prava, ali nitko, od poljoprivrednika do taksista, ne smije to raditi nauštrb drugih građana, preko njihovih leđa, maltretirajući ih i ugrožavajući im temeljna ljudska prava.
Blokadom prometa radi se nemjerljiva izravna i neizravna šteta građanima i cijelom društvu - većina građana ima svakodnevne obiteljske i poslovne aktivnosti i obveze, pa potom, kako bi nadoknadili izgubljeno vrijeme u neprirodnim zastojima i gužvama, jure i ugrožavaju sigurnost. Ne treba biti veliki stručnjak pa zaključiti kako zbog toga može biti ozlijeđenih i mrtvih.
"Što je s trudnim ženama koje žure na hitni pregled ili u rađaonicu, osobama koje zbog iznenadne boli u prsima žele čim prije k liječniku? Što je s liječnicima koji trebaju stići na zakazanu operaciju, studentima koji imaju ispit? Što je s tvrtkama koje trebaju dovršiti posao ili obaviti isporuku, jer u suprotnom plaćaju penale i ugrožavaju buduće poslove", pita Marušić.
Taksisti svoje probleme trebaju rješavati legalno, kroz državne institucije, ne ugrožavajući i maltretirajući ostale i društvo u cjelini, a istodobno trebaju vidjeti svoje slabosti. Zbog čega dva ili tri taksista ne bi dijelila isti automobil, pa time, kroz bolje korištenje resursa, uštedjeli i mogli smanjiti cijene, a jedno i drugo donijelo bi im više posla i veću zaradu.
Zbog čega moraju kupovati preskupe automobile, koji im uvelike služe za pokazivanje statusa, umjesto da promišljeno izaberu višestruko jeftinije, a potpuno funkcionalne i sigurne modele, kaže Marušić.
Prometni stručnjak ponovno ističe da je loše što cestovnim prometnim sustavom upravlja MUP, a ne Ministarstvo prometa. Da nije tako, odgovorni bi ministar prometa nazvao i prozvao ministra unutarnjih poslova i zapitao zbog čega su odšutjeli na prijetnju blokade prometnica i što će odmah napraviti kako bi to spriječili i zaštitili građane, poručuje Marušić. (Hina)