Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

'Za iduće ljeto ću na vrijeme početi vježbati.' Koliko puta ste ovo rekli sami sebi?


Često se događa da se vježbanja primimo par tjedna prije ljeta, što je definitivno premalo da se dovedemo u formu na vrijeme. No, ljeto je gotovo i jesen je pred vratima, a s njim i novi projekti. Bilo da se radi o novoj školskoj ili akademskoj godini, ili novim poslovnim pothvatima jesen je za sve novi start i nerijetko u tom dijelu godine donosimo 'jesenke' odluke. Jedna od njih je i vježbanje.

Vezani članci Hugh Jackman (Foto: Profimedia) Pogledajte samo te mišiće: Ovako se trenira kada imate pedeset godina Eva Longoria (Foto: Getty Images) U trudnoći je dobila čak 20 kilograma, a sad se pohvalila isklesanom linijom: ''Nisam se forsirala''

'Iako su teretane pune i prije ljeta, 10. mjesec je prava špica. Svi doživljavaju jesen kao novi početak koji podrazumijeva dolazak u formu', rekao je za Dnevnik.hr osobni trener Marko Drčić. Marko nam je otkrio kako već sada ima veliki broj klijenata koji su se nakon ljeta primili vježbanja.

>> Porazni rezultati: Čak 60 posto Hrvata ne vježba!

S obzirom da je najteže početi osobni treneri uvelike doprinose motivaciji. 'Motivacija je jako bitna i ja je uvijek nastojim održati na vrhuncu. Zato, osim dok smo u teretani, radim na njoj i putem Facebooka. Kada netko odradi trening objavim njegovu fotku na stranici i time motiviram i druge, pogotovo kada je kišno vrijeme koje je nekima izgovor za nedolazak', otkrio je Marko koji se sportom bavi od malena.

No, prava motivacija svakako su prvi vidljivi rezultati za koje je, kako je rekao Marko, u prosjeku potrebno oko tri mjeseca. Osim ako imate čeličnu volju, poput Markovog najboljeg klijenta u posljednjih pola godine. 'Dražen mi je došao i rekao da će napraviti sve što mu kažem kako bi došao u formu. Složili smo program i on je već za dva i pol mjeseca dobio izgled kakav je htio. Mnogi ne vjeruju da se radi samo o promjeni prehrane i programu vježbanja kada vide Draženove fotografije 'prije' i 'poslije'', ispričao je ovaj 23-godišnji osobni trener.

Osim vježbanja pola posla do željenog izgleda obavi i pravilna prehrana. 'Iako neki kažu da je prehrana 80 posto svega, ja ipak kažem da se radi o omjeru 50-50. Trebalo bi se jesti četiri do pet obroka na dan kako bi se ubrzao metabolizam, ali treba jesti pametno. To znači izbaciti stvari poput čipsa, a jesti rižu, krumpir, piletinu, meso, sir, jaja... Svakako treba jesti voće i povrće.' Kako je Marko objasnio, kada osoba počne vježbati postaje rekreativac i treba mu dodatna energija. Zato preporučuje uzimanje vitamina i multivitamina.

'Kad kao osobni trener nekome slažem program pazim da ta osoba uživa, da joj bude gušt, a ne mučenje. Što se prehrane tiče može biti varanja, može se pojesti nešto slatko, ali obavezno nakon, a ne prije treninga. Mnogi griješe kada se idu najesti svega prije vježbanja jer misle da će tjelovježbom to istrošiti. Tijelo zapravo sagorijeva masnoće nakon treninga', objasnio je Marko.

Uz pogreške s prehranom ima i onih koje možemo napraviti i tijekom vježbanja. Marko nam je izdvojio nekoliko takvih koje rade djevojke.

Svaki dan isti trening - Ako svaki dan vježbaš iste mišiće, tada oni nemaju šanse za regeneraciju i nikada se neće početi razvijati, jačati i postajati napetiji. Svakoj mišićnoj skupini nakon intenzivnog treninga treba barem 48 sati odmora.

Strah od utega - Još uvijek je kod žena prisutno razmišljanje da će zbog dizanja utega postati jako krupne. Nećete postati bodybuilderice! Vježbanje s utezima je ono što će ti oblikovati seksi ruke, čvrstu stražnjicu, ravan trbuh i poželjnu figuru. A da ne govorimo o tome da što je više mišića na tebi, više kalorija sagorjevaš čak i za vrijeme odmaranja.

>> Slavni savjetuju: Kako ostati u formi?

Ne piješ dovoljno - Pijenje vode je važno jer odstranjuje toksine. Pomaže u održanju zdravlja zglobova, izbjeći ćeš vrtoglavicu, razmjenu tvari – metabolizam će održati na većem stupnju. Smanjuje i osjećaj gladi.

Pretjerano kardio vježbanje - Pretjerano kardio vježbanje ne samo da kvari formu, nego uništava i imunosustav. Povećava u organizmu količinu kortizol-a, što pak vodi do razgradnje mišićnog tkiva. Što je manje mišića, razmjena tvari je sporija

Loša tehnika vježbanja - Krivi položaj glave prilikom izvođenja vježbi, a i mnoge žene ne koriste ništa osim ruku. Treba se koncentrirati na leđne mišiće, ruke su samo oruđe koje služi kao hvataljka.

(Ne)smanjenje struka trbušnjacima - Još uvijek mnogi vjeruju da će na taj način stanjiti struk, a ne znaju da se masne naslage s trbuha ne mogu skinuti trbušnjacima. Za to je potrebna dijeta i kardio vježbanje.

'Mi se ne znojimo' - Mislim da ovo ne treba posebno objašnjavati. U teretani si, a znojenje je zdravo. Nemoj se bojati zbog šminke! Zašto si uopće našminkana?

>> Kada vježbanje čini više štete nego koristi

Previše parfema - Nema 'boljeg' osjećaja od onoga kada je čovjek ispod velikog utega sav zadihan, ili na kardio spravi i jedino želi doći do kisika, ali do nosnice mu dospijevaju samo ružini oblaci. Strašno može smetati i lako nadražuje, tjera na kašalj, što tijekom treninga nije baš ugodna stvar. Ostavi radije ružice doma!

'Nemoj konzumirati bjelančevine nakon treninga' - To je česta pogreška i kod muškaraca. Ako ste imali jedan dobar trening, kada ste uspješno razradili svoje mišiće, kako mislite da će se regenerirati i razvijati, ako nećete vratiti hranjive tvari u organizam?

Za dolazak u formu ne postoji čarobna tableta, stoga, počnite vježbati!

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook