Obavijesti Video Pretražite Navigacija
svjetski, a naše

Zadarski HSTec u vrhu svjetske proizvodnje: Čime se bavi hrvatska tvrtka koja gotovo u cijelosti izvozi?

Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 2
Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 2 Nova Studio
Aktualno Galerija Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 8 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 8 Foto: Nova Studio Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 9 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 9 Foto: Nova Studio Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 7 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 7 Foto: Nova Studio Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 6 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 6 Foto: Nova Studio +4 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 3 Galerija 1/9 >>
Priču o pametnim glavama jedne zadarske visokotehnološke tvrtke rijetko ćete u Hrvatskoj čuti. I to je zato što su njihovi proizvodi poznati na zahtjevnim specijaliziranim stranim tržištima. Tvrtka HSTec stigla je u sam vrh svjetske proizvodnje sofisticiranih motora i robota za alatnu industriju zbog svojih inovativnih rješenja u pogonskoj tehnici i industrijskoj automatizaciji.

Današnji suvlasnici tvrtke HSTec – Željko Goja, Mladen Šarlija i Frane Marasović prije njezina osnivanja surađivali su s njemačkom tvrtkom Indramat. Zajednički su razvijali vrhunska visoko brzinska motor vretena i pogonske sustave. Krajem 1996. osnovan je HSTec. Danas je ta tvrtka primjer uspješnog poduzetništva u industrijskoj automatizaciji i robotizaciji.

Pročitajte i ovo Potražnja za FERIT-ovcima - 2 Manjak stručnjaka Za ovim studentima vlada velika potražnja: "Čini se da je to jednostavna stvar" Provjereno: Mobiteli i učenici - 9 EKSPERIMENT u školi Ekipa Provjerenog tinejdžere obavijestila da ostaju na mjesec dana bez mobitela, provjerite kako su reagirali

Krajnji kupci njihovih proizvoda dolaze iz raznih industrija. Većina ih je ipak u automobilskoj industriji. Obradni centri ili proizvodni sustavi s HSTec-ovim motor vretenima dolaze u proizvodne hale svih vodećih automobilskih proizvođača (VW, BMW, Mercedes-Benz…). U njihovim se proizvodnim pogonima na obradnim centrima proizvode serijski dijelovi za kasnije sklapanje automobila.

„Mi smo inovativna razvojno-proizvodna tvrtka, ali s naglaskom na razvoj prototipova. Uvijek smo partneri našim kupcima u rješavanju problema u njihovu proizvodnom procesu. Nemamo klasičnu katalošku prodaju serijskih proizvoda. To nam je ujedno i glavna prednost na tržištu“, rekao je Mladen Šarlija.

HSTec je izvozno orijentiran. Tvrtka izvozi 75 do 80 posto proizvedenog, a zapošljava 90 zaposlenika. Svega toga ne bi bilo kada ta zadarska tvrtka ne bi ulagala u razvoj. Ne samo u razvoj tehnologije nego i u razvoj zaposlenika.

Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 2 Zadarski HSTec na vrhu svjetske proizvodnje - 1 Foto: Nova Studio

Rast i širenja na nova tržišta događaju se prirodno i postupno, a svi novi zaposlenici dobivaju edukaciju i znanja s kojima mogu u potpunosti sudjelovati u razvoju. HSTec se velikim dijelom financira vlastitim sredstvima, ali cijeli niz godina koriste se i HBOR-ovi krediti te europski fondovi. Zahvaljujući odobrenom ESIF kreditu za rast i razvoj, nabavili su pet visokotehnoloških suvremenih obradnih centara. Ta su sredstva uložena u vlastitu proizvodnju koja je sada na višem nivou. Ovim su programom financiranja od strane HBOR-a podigli produktivnost.

ESIF krediti za rast i razvoj dugoročni su investicijski krediti za male i srednje poduzetnike koji posluju duže od dvije godine te koji planiraju ulaganja u prerađivačkoj industriji, turizmu, kreativnoj industriji i uslugama temeljenim na znanju. Ovi krediti odobravaju se putem poslovnih banaka koje su uključene u suradnju.

Motivaciju za rad pronalaze u neprekinutom razvoju poslovanja i radu na sebi. Tim projektanata u ovoj tvrtki prati sva najnovija tehnološka dostignuća, trendove u digitalizaciji i najnovije koncepte Industrije 4.0. Ispred ove tvrtke još je mnogo izazova. Jedan je od glavnih i pronalazak novih mladih stručnjaka, kojih je na hrvatskom tržištu sve manje. Mladen Šarlija kaže kako se u nove generacije neće prestati ulagati.

Glavni ciljevi za predstojeće razdoblje usmjereni su na edukaciju mladih naraštaja stručnjaka, organizaciju poslovanja, optimizaciju proizvodnje i podizanje produktivnosti cijelog poduzeća. To bi svakako trebao biti cilj svih poduzetnika. A oni koji u tome uspijevaju zaslužuju biti u svjetskom vrhu.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene