Za električne romobile, sve popularnije prijevozno sredstvo na našim ulicama, ne postoje ni pravila ni prometni propisi.

Galerija


Smatraju se pješacima, kreću brzinom biciklista, ali ne bi smjeli na biciklističku stazu niti kolnik. Žele da ih Zakon prepozna i jasnije odredi pravila.

Vezani članci Romobil izbjegava pješake (Foto: Dnevnik.hr) Policija je nemoćna: Vozači ovih malih jurilica ugrožavaju pješake, a zakon im čak i ide na ruku

Vozači električnih romobila su itekako oprezni. Iako to ne moraju, nose kacige, a budući da smiju isključivo na pješačku stazu - ne jure. "Meni je kaciga osobna želja jer se osjećam sigurnije, a ne daj bože ako bi se dogodila neka nesreća. Najčešće u gradu se vozimo 17, 18 km/h", objašnjava Mihal, romobilist.

No neki mogu ići puno brže. Pojedini romobili mogu postići brzinu i do 40 km/h. "Potencijalno brzi ako osoba to koristi. Ali kod mene su postavke da ide do 25 km/h i nema razloga da koristim veće brzine. Znači pješak sam i tako se ponašam", kazao je Leo.

Ne regulira ih niti jedan zakon

Sličniji biciklima, ali sada se smatraju pješacima. Ako siđu na kolnik dobiju 300 kuna kazne, a nisu dobrodošli ni na biciklističkoj stazi. No niti jedan zakon ih zapravo ne regulira, što u svakodnevnoj uporabi i njima znači komplikacije.

"Pješaci mi se nisu htjeli maknuti, hodalo ih je četvero, jedni pored drugih i vidio sam po pogledu da se neće maknuti. Otišao sam na biciklističku stazu pa me tamo zaustavio prometnik da me čisto pita zašto sam na biciklističkoj", objašnjava Goran Petković, admin facebook grupe za romobiliste. "Vjerojatno samo treba vremena da se naviknu na nas, da nas prihvate i da se nešto izregulira", dodaje.

Francuska ograničila brzinu električnih romobila

A to je sada učinila Francuska. Francuska je nedavno brzinu električnih romobila ograničila do 25 km/h, dopustili su vožnju na biciklističkim stazama i vožnju po cestama gdje se vozi do 50 km/h. Ne smiju voziti mlađi od 12 godina, a zabranjeno je i kretanje na pješačkoj stazi. 

Prometni stručnjak Marko Šoštarić smatra da bi slične regulacije trebale i nama. "Trebalo bi čak dozvoliti kretanje romobilom na nogostupima, ali uz brzinu kretanja brzine pješaka. Vjerujem da će u nekim sljedećim dopunama ili izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama biti izregulirano i to područje prometa", smatra Šoštarić. 

No i uz sve propise i regulacije, najvažnija je odgovornost. "Svi moramo percipirati jedni druge - pješaci bicikliste, biciklisti pješake, pješaci automobile. Svi se moramo odgovorno ponašati jedni prema drugim i tada ćemo dobiti veći stupanj sigurnosti u prometu", smatra Šoštarić. Bili vozač automobila, pješak, biciklist ili u ovom slučaju - romobilist.  

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr