Na najavljena poskupljenja goriva Vlada ne reagira, prijevoznici najavljuju rast cijena!
Piše Kristina Tešija,
28. veljače 2012. @ 19:56
Prijevoznici upozoravaju na neizdrživu situaciju. I ostale cijene neminovno će ići gore.
Podijelite
Nakon što smo jučer izvijestili da će gorivo s rastom PDV-a od četvrtka biti skuplje deset do 20 lipa po litri, ovisno o vrsti, nadležna ministarstva gospodarstvo i financije nisu odgovarali na naše upite sprema li Vlada kakvu reakciju?
Prema tržišnim cijenama kakve su danas, doznajemo da mimo poskupljenja PDV- a u četvrtak, u ponedjeljak nas čeka novo podizanje cijena od 15 do 21 lipu, ovisno o gorivu.
Najprodavaniji Eurosuper 95 tako bi u manje od tjedan dana poskupio 40 lipa po litri što je previše. Riječ je o proračunu prema sadašnjim cijenama. Drugim riječima, od sutra pa do ponedjeljka naftne burze će još raditi i sve ovisi kako će se u danima koji dolaze kretati cijena sirove nafte, ali i tečaj dolara.
Mimo našeg izračuna, naftni derivati tako mogu biti još skuplji ili će njihova cijena pasti, što sada već malo tko vjeruje. 'Sada je 122 dolara i 80 centi po barelu, ali to ništa ne znači i uvijek se gleda trend, može popodne biti cijena puno viša ili puno niža. Prema ovom svemu, u prvih sedam osam dana pokazuje da bi moglo doći do porasta naftnih derivata na benzinskim crpkama u Hrvatskoj', kaže Jasminko Umičević, naftni stručnjak
Alarm cijena od 12 kuna
Unatoč uzastopnim poskupljenjima država ne reagira. Ministarstva danas šute. Ministar financija još prošli put postavio je novu psihološku granicu i dao novoj Vladi vremena. 'Za nas predstavlja alarm cijena od 12 kuna jer je to problematično i za građane i za gospodarstvo, a o modelima će Vlada raspravljati', kaže Slavko Linić, ministar financija.
Prema današnjim cijenama zemlje u okruženju poput Austrije, Mađarske i Slovenije imaju slične nešto više cijene. Srbija i Bosna i Hercegovina zato povoljnije.
Prijevoznici upozoravaju na neizdrživu situaciju. I ostale cijene neminovno će ići gore. ' Mi ćemo normalno probati podići i taj trošak prebaciti koji je direktan u toj transportnoj proizvodnji. Kako ćemo uspjeti to je vrlo teško jer imamo strahovito puno konkurenata', pita se Anton Kolak iz Hrvatskih cestovnih predstavnika.