Vlada na jesen kreće u prodaju imovine: HPB, CA, CO, monetizacija autocesta
Piše Josip Fiolić,
22. kolovoza 2013. @ 19:55
Vlada u jesen kreće u prodaju, osim već najavljenih HPB-a i Croatia osiguranja, Croatia Airlinesa te izršava monetizaciju autocesta. Za Vladu je to jedini način kako može smanjiti javni dug.
Podijelite
Rješenje za državni dug od gotovo 200 milijardi kuna Vlada vidi u prodaji imovine. 'Ne postoji država koja neće vraćati dugove. Prema tome i Hrvatska ih mora vraćati. Vraćat ćemo ih na način da privatiziramo i prodamo imovinu koja može služiti za otplatu tih dugova. Dugove treba vraćati. Mi dugove iz poreza ne možemo vraćati jer porezi su visoki i građanima i privrednicima' kaže ministar financija, Slavko Linić.
U rujnu kreće potraga za koncesionarom autocesta. Na prodaju ide i domaći avioprijevoznik Croatia Airlines. Natječaji su već raspisani za Croatia osiguranje, Hrvatsku poštansku banku i HŽ CARGO. Za Cargo su zainteresirani samo Rumunji, a za ostalo kupaca je više. 'Ima zainteresiranih. To su stvari koje se ne mogu otkrivati. To je jednostavno regulativa koja je itekako zakonski riješena. To ide svojim postupkom', objašnjava Linić.
U Vladi ne kriju da su za autoceste zainteresirani domaći mirovinski fondovi. 'Ulaganja mirovinskih fondova su dugoročna. Ulagati u projekt autocesta je isto dugoročna investicija, to nije nešto što unaprijed i 'ad hoc' treba isključiti', komentira potpredsjednik Vlade, Branko Grčić.
Na autocestama država planira zaraditi do 3 milijarde i 200 milijuna kuna. Za Croatia Airlines mogla bi dobiti oko 300 milijuna, Croatija osiguranje oko 670 milijuna, HPB 950 milijuna, a HŽ Cargo milijardu i 300 milijuna kuna. Ukupno gotovo 6 i pol milijardi kuna. Oporbi je privatizacija krpanje proračunskog minusa, a ne smanjivanje javnog duga.
'Ova vlada vrši privatizaciju iz razloga da pokrije svoj deficit jer se točno zna da će sredstva od prodaje Croatia Osiguranja i HPB-a ići za financiranje njihove pogrešne ekonomske i fiskalne politike. To je jedina istina', kaže bivši ministar financija, Ivan Šuker.
Drugo rješenje za autoceste predlažu u cestarskom sindikatu. Prebijanje kredita izdavanjem obveznica u koje bi mogli uložiti svi, od građana do spomenutih mirovinskih fondova. 'Oni mogu uložiti u obveznice, a država i dalje upravlja autocestama i to je ono jedino što nama smeta u ovom svemu. Mi ne želimo da autoceste dođu u ruke nekom pojedincu, govori Mijat Stanić, predsjednik nezavisnog cestarskog sindikata.
Zato ne odustaju od najavljenog prikupljanja potpisa za referendum koji bi spriječio koncesiju.