Više od 7200 sudionika Mliječne staze prešlo je 367.000 kilometara po svim krajevima Hrvatske. Projektom je ukupno prikupljeno više od 1,2 milijuna kuna za djecu s teškoćama.

Galerija


U nedjelju, 20. rujna, završila je četvrta UNICEF-ova humanitarna utrka Mliječna staza koja se zbog epidemioloških mjera ove godine održavala virtualno i tako ujedinila cijelu Hrvatsku. Tijekom 16 dana utrke, 7210 sudionika skupilo je 367.080 simboličnih kilometara podrške diljem Hrvatske, a u tri mjeseca trajanja projekta prikupljeno je više od 1,2 milijuna kuna koje će UNICEF uložiti u opremanje senzornih soba i edukaciju stručnjaka koji će provoditi terapije senzorne integracije s djecom s teškoćama.

Vezani članci Djeca, ilustracija Djeca se u Hrvatskoj osjećaju sigurno, no čak 42 posto osmogodišnjaka brine se oko jedne stvari Start utrke Mliječna staza (Foto: Mliječna staza) Više od 2300 odraslih i djece: "Zvijezde" na Mliječnoj stazi trčale za majke i bebe

U Mliječnoj stazi sudjelovalo je 970 djece, 21 udruga, među kojima mnoge koje rade s djecom s teškoćama, 58 tvrtki koje su prijavile svoje timove, ukupno 706 timova u aplikaciji te više od 50 osoba iz javnog života koje su na razne načine podržale utrku i djecu s teškoćama u Hrvatskoj. Sve dosadašnje UNICEF-ove utrke bile su inkluzivne, no ovogodišnja utrka ističe se i po velikom broju osoba s invaliditetom i djece s teškoćama koji su svojim sudjelovanjem doprinijeli ostvarenju cilja utrke.

"Mliječna staza po mnogočemu jedinstvena"

Govoreći o sjajnom odazivu na ovogodišnjoj Mliječnoj stazi predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, Regina M. Castillo, rekla je: "Ovogodišnja utrka Mliječna staza po mnogočemu je jedinstvena. Više od 7000 sudionika svih dobi je trčeći, hodajući, vozeći bicikl ili kolica po tisućama staza diljem Hrvatske podržalo djecu s teškoćama. Gotovo su nevjerojatni entuzijazam i solidarnost koje smo doživjeli posljednjih tjedana od svih sudionika – odraslih, djece, udruga, sportaša, umjetnika, donositelja odluka i drugih osoba iz javnog života, a veseli nas i velik odaziv tvrtki".

"Za djecu s teškoćama, stručna podrška od najranije dobi znači razliku između mogućnosti i života na margini društva. Mnoga od njih još uvijek nemaju priliku razvijati svoje sposobnosti i živjeti ispunjen život. Sredstva prikupljena na Mliječnoj stazi UNICEF će uložiti u obuku stručnjaka i skrbnika te opremanje senzornih soba i tako omogućiti pristup kvalitetnim uslugama senzorne terapije onim obiteljima kojima su ove usluge nedostupne. Zajedno smo prikupili više od 360 tisuća kilometara koje smo simbolično nazvali 'kilometrima mogućnosti' za djecu s teškoćama u Hrvatskoj. Ostvarili smo izniman rezultat i od srca zahvaljujem svima na podršci", dodala je Castillo.

Senzorne sobe za djecu

Senzorna integracija je način na koji naš mozak prima i obrađuje informacije koje prima putem osjetila, a terapija senzorne integracije potiče dijete da samoinicijativno aktivno sudjeluje u smislenoj aktivnosti koja će mu osigurati potrebne senzorne podražaje i pomoći u organizaciji ponašanja.

Senzorna soba (kabinet za senzornu integraciju) je višeosjetilni prostor koji se koristi se kako bi djeci s teškoćama senzorne integracije osigurali dodatnu senzornu stimulaciju izlaganjem različitim podražajima ili reducirali senzorne podražaje te im omogućili da se opuste. U senzornoj sobi se svjetlosni podražaji, zvukovi, taktilne plohe, mirisi, vibracije i pokretne sprave koriste za poboljšanje regulacije ponašanja, smanjenja nemira te učenje i interakciju.

Ovogodišnja utrka održala se uz veliku podršku tvrtki među kojima se posebno ističu korporativni partneri utrke - glavna zvijezda - Kaufland, te zvijezde utrke - Centar za vozila Hrvatske, Pampers i Tele2. Svi koji žele mogu i nakon utrke podržati djecu s teškoćama uplatom donacije na UNICEF-ovoj web stranici www.unicef.hr/donirajte-za-senzorne-sobe/ i tako pomoći povećati pristup kvalitetnoj senzornoj integracijskoj terapiji za djecu s teškoćama u Hrvatskoj.