Obavijesti Video Pretražite Navigacija
IVAN SELAK

Umirovljeni vojni pilot o propaloj kupovini izraelskih aviona: "Amerika nas je spasila. Ispali smo naivni"

Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak (Foto: Dnevnik.hr)
Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr
Jedan od najboljih i najpoznatijih hrvatskih letača, umirovljeni pilot i brigadir Ivan Selak, otvorio je dušu o propaloj kupovini izraelskih višenamjenskih borbenih zrakoplova.

"Davno sam to rekao: 'God bless America'. Amerika nas je upravo spasila od naše pogreške. Postoje novi avioni, postoje noviji, postoje korišteni i postoje iskorišteni kao što su ovi. Sretan sam što ove avione iz Izraela nismo kupili, a žao mi je što je stručni tim, u kojem su i moji kolege, totalno promašio. Pitam se samo koji je razlog za to? Jesu li ih Izraelci zaista toliko impresionirali? Poznajem Izraelce i znam kako te mogu impresionirati pod uvjetom da si mlad i naivan. Moji kolege nisu mladi, ali su ispali naivni", rekao je Selak za Glas Istre.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna tko laže u cijeloj priči? "Sitnica" vrijedna 3 milijarde kuna: Pogledajte kronologiju propalog posla s izraelskim borbenim avionima F-16 Slika nije dostupna neumorno su upozoravali Objavljen i drugi e-mail upozorenja Amerikanaca oko nabave izraelskih F-16, u njemu poslali i zanijekani non-paper

Selak je uvjeren da bi kupovina izraelskih Baraka, da je slučajno i prošla, bila potpuna greška, a tom u prilog citirao je kolegu američkog pilota koji mu je na tu temu rekao, "Pa tko kupuje avione od Izraelaca?".

Selak ponavlja jednu stvar, a ta je da su izraelski avioni "svoje odletjeli" te da su prilagođeni spcifičnim zadaćama izraelskog ratnog zrakoplovstva, s kojima se Hrvatska ne može mjeriti niti bi to trebala.

Selak je bio protiv kupnje Baraka, no i dalje je pobornik američkih zrakoplova F-16 pred ostalom konkurencijom.

"Pobornik sam jer je tih aviona najviše proizvedeno, a daleko od toga da bih nešto ružno rekao o Gripenu, Mirageu i Rafaleu. No kako da Gripen s proizvedenih 270 komada konkurira Amerikancu koji ih je proizveo više od 4000? Moguće je i da konkuriraju tako da ponude neku opciju, da će Švedska ulagati u Hrvatsku, i Francuzi bi ponudili nešto", ističe.

Selak ipak podsjeća da je hrvatsko ratno zrakoplovstvo svoju osnovnu zadaću air policinga uspješno odradilo sve protekle godine, unatoč protekloj globalnoj ekonomskoj krizi te floti aviona starih 40 godina i koji su prošli dva remonta upitne kvalitete. Platiti air policing drugim članicama NATO saveza, primjerice 20 milijuna eura ili dolara godišnje, može se, ali Selak naglašava da je hrvatsko ratno zrakoplovstvo posljednje četiri godine s uloženih 13 i nešto milijuna dolara u remont dotrajalih MiG-ova, uspješno obavilo tu zadaću. Dakle, višestruko smo i uštedjeli.

"Čak sam i Damiru Krstičeviću predložio rješenje kako da se nastavi s tim, nažalost, čovjek je valjda toliko zaposlen da me nije dobro čuo, ali ponovit ću mu", kaže Selak, no nije htio otkriti detalje.

O daljnjoj nabavi borbenih zrakoplova Selak kaže da bi ona trebala biti prije svega ozbiljna i tome se jedino nada.

"Kada se ide u ozbiljnu nabavu, a nadam se da je ovo trebala biti ozbiljna nabava, mada stručnom timu više ništa ne vjerujem, onda se ne radi tako. Ovaj stručni tim igrao je utakmicu, izgubio je, a onaj koji izgubi utakmicu odlazi sa svjetskog prvenstva. Dakle, promijenite tim pa neka zaigraju drugi, možda je taj tim nešto i naučio iz ovoga", kaže Selak.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene