Uoči sjednice Vlade ministar obrane Damir Krstičević rekao je da u ovom slučaju nema njegove odgovornosti.
Pročitajte i ovo
Pravni problemi
"Osam godina sam čekao ovaj trenutak": Netanyahu prvi put svjedočio pred sudom
gađane baze
Žestoki udari Izraela na Siriju: "Fokusirani smo na našu sigurnost"
Ponovio je da je Hrvatska vodila proces transparentno i da je odgovornost na Izraelu. ''Želim čuti mogu li ili ne mogu isporučiti avione, a ako ne mogu, zašto ne mogu'', rekao je.
Tvrdi da je govorio istinu o non paperu, koji je objavio Dnevnik Nove TV, jer ga nikad nije vidio te da smo imali garanciju da će nam isporučiti avione.
''Ova je Vlada sve učinila, ali nema ugovora, nismo ga potpisali, nema financijske štete niti obveze'', rekao je ministar Krstičević i odbacio tvrdnje oporbe da je odgovoran i da bi trebao podnijeti ostavku.
Naglasio je da trebamo pričekati što će reći izraelska strana te da će nakon toga Vlada donijeti odluku.
''Ljudi, ovo je ogroman projekt, a ova je Vlada ušla u rješavanje tog problema i zato smo inzistirali da u natječaju države preuzimaju odgovornost za realizaciju posla'', objasnio je.
Krstičević problem prebacuje na loš remont MIG-ova
Priznao je da je izgubljeno vrijeme.
''Hrvatskoj je potrebno ratno zrakoplovstvo i mi ćemo ga sigurno imati, uvjeren sam u to'', zaključio je Damir Krstičević.
Na pitanje reporterke Dnevnika Nove TV Sabine Tandare Knezović je li normalno da predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović otkriva koliko imamo MIG-ova i da se mediji u Srbiji sada šale s nama da oni mogu čuvati naše nebo, Krstičević je odgovorio:
''To je pravo pitanje, situacija s hrvatskim zrakoplovstvom i MIG-ovima 21, ali oni ne lete, Hrvatska ima ispravna samo tri aviona. To su činjenice, netko je odgovoran zašto je remont tako loše napravljen.''
Miljavac: ''Svi su krivi za propali posao s Izraelcima''
Inače, nije uobičajeno otkrivati informacije koje pokazuju stanje sigurnosti. Na pitanja koliko imamo osposobljenih MIG-ova obično bismo dobivali odgovor da ih imamo dovoljno ili ''onoliko koliko je potrebno da možemo izvršavati temeljnu zadaću''.
Nekadašnji ministar obrane Pavao Miljavac za DNEVNIK.hr je rekao da se to smije govoriti. ''Oni koji nas prate saznat će i veće tajne od toga koliko nam MIG-ova leti'', rekao je.
I on upozorava da je problem flote loš remont aviona u Ukrajini. ''Glupo je uopće bilo raditi remont u Ukrajini koja je bila u ratu s Rusijom, a trebali su nam dijelovi iz Rusije'', rekao je Miljavac.
Smeta mu što članovi Povjerenstva koje je izabralo izraelske avione govore da još nije gotovo. ''Gotovo je, trebali su znati da ne možemo kupiti nadograđene zrakoplove, svi su krivi'', rezolutno kaže bivši ministar obrane. Dodaje da je jedino dobro što šteta nije velika jer ništa nije plaćeno, osim putovanja u SAD i Izrael.
Generalni direktor izraelskog ministarstva obrane Udi Adam u četvrtak u 12:30 sati s izaslanstvom stiže na sastanak u Ministarstvo obrane.
Najavljeno je da će se Adam ispričati hrvatskim vlastima zbog nemogućnosti realizacije kupoprodajnog ugovora za 12 borbenih zrakoplova F-16 Barak, koju je stopirala američka strana inzistiranjem da se zrakoplovi mogu prodati trećoj strani samo u izvornoj verziji, odnosno bez izraelske nadogradnje.