Tvrtka Enna Transport, u kojoj radi strojovođa teretnog vlaka koji je sudjelovao u kobnom sudaru, se oglasila o navodima Nenada Mrgana, predsjednika Sindikata strojovođa. Tvrde da strojovođa ima sve važeće dokumente te da nije umirovljenik.


"Naš strojovođa nije umirovljenik. Nismo znali da je izgubio dozvolu. On je naš zaposlenik od travnja ove godine i ima sve važeće propisane dokumente koji mu omogućavaju poslove strojovođe. To izdaje Agencija za sigurnost željezničkog prometa i vrijedi narednih pet godina", kazao je član uprave i direktor tvrtke Enna Trasport Petar Glavaš o strojovođi teretnog vlaka koji je sudjelovao u kobnom sudaru kod Novske.

Ističe da je strojovođa prošao liječnički pregled prije otprilike tjedan dana, a vrijedi još godinu dana.

Odgovarali su na današnje optužbe iz Sindikata strojovođa iz kojeg tvrde da strojovođa teretnog vlaka nije smio voziti vlak zbog svojevremene oduzete poslovne/zdravstvene sposobnosti.

Tvrde da njihove optužbe obmanjuju javnost.

Demantirali su i da strojovođa živi u blizini nesreće. "Živi 25 kilometara od mjesta nesreće. Međutim, nije bilo nakane da zaustavi vlak ili nešto radi oko toga", istaknuli su iz tvrtke. Kažu da je strojovođa zaustavio vlak jer je sumnjao na ispravnost vlaka. "Izjavio je da je gubio brzinu vlaka i zaustavio je vlak te se javio našem dispečeru koji nam je to i potvrdio", rekao je Glavaš te dodao da je taj dispečer nazvao prometnika iz Okučana koji mu se nije javio. Zatim je poziv uputio vinkovačkom dispečeru.

"Išao je niz vlak vidjeti o čemu se radi kod vagona, kakva je to tehnička greška. Pri samom kraju vlaka je uočio putnički vlak koji ga je udario. Kaže da je za praktički 50 metara izbjegao sigurnu smrt jer kontejner, koji je bio rasut, letio u svim smjerovima", prepričava Glavaš.

Dodaje da su i njega kolege iz HŽ infrakstrukture zamolili da preko njihovog strojovođe saznaju što se događa s putničkim vlakom jer im se nitko nije javljao.

"Kontaktirali smo našeg strojovođa da pomogne i da sazna neke informacije. Javili smo da ima usmrćenih. Kasnije nismo mogli razgovarati s našim strojovođom jer ga je privela policija", pojašnjava Glavaš.

Napominju da tvrtka samo radi provoz kroz Hrvatsku te da oni nisu vlasnik teretnog vlaka.

Domagoj Mikić Slaže se mozaik užasa: Domagoj Mikić otkriva nove informacije o trenutku strašnog sudara vlakova

Ne znaju je li strojovođa pokušavao kontaktirati HŽ-ovog dispečera. "To će istraga pokazati", kratko su rekli.

Iz tvrtke, tvrde, signalizacija je bila u redu. "On nije izjavio da je bilo problema s time", kazali su iz tvrtke te priznali da u tvrtki ne traže dokaz o nekažnjavanju.

"Jako puno migranata ulazi kod Šida. Postoje razno razne mogućnosti, tamo migranti često pokušavaju prijeći granicu i otići u Zapadnu Europu", pojašnjavaju iz tvrtke.

Nakon što je strojovođa nazvao njihovog dispečera, zvao je prometnika kojeg nije mogao dobiti te je zvao dispečera u Vinkovcima. Kažu da je pravilo da strojovođa može stajati 15 minuta i u tom periodu sam otkloniti mogući kvar i zatim obavijestiti HŽ infrastrukturu. On je čekao manje od 15 minuta prije nego što je obavijestio dispečera. Nazvao nas je iz kabine, pretpostavljamo da je čekao pet minuta za poziv", rekli su.

"Nije važno zašto je stao, već zašto vlak iza njega nije imao ispravnu signalizaciju", zaključili su iz tvrtke.

U sudaru dvaju vlakova kod Novske je u petak život izgubilo troje ljudi, a ozlijeđenih je 11.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju