Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatska nastavlja s dobrom turističkom godinom i u rujnu pa bi i posezona mogla proći uspješno kao i glavna sezona, sudeći po brojkama koje je predstavilo Ministarstvo turizma.


Naime, po prvim podacima sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Gradu Zagrebu je tijekom rujna zabilježeno 6 posto više noćenja i 3 posto više dolazaka u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Hrvatska je i dalje omiljena destinacija stranim gostima, a to je potvrđeno brojkom od milijun stranih dolazaka, odnosno 6,2 milijuna noćenja inozemnih turista što je rast u odnosu na 2009. godinu. Zanimljivo je kako su domaći turisti u nešto manjoj mjeri dolazili u turistička odredišta, ali su zabilježili čak 10 posto više noćenja.

Vezani članci Slika nije dostupna Počeo produženi vikend: 'Ovo je prilika za druženje!' Slika nije dostupna Trud se isplatio: Split je postao grad u kojem se gosti zadržavaju

Najveći porast u odnosu na prošlu godinu zabilježila je Splitsko-dalmatinska županija gdje je ostvareno 16 posto više dolazaka i 20 posto više noćenja. Rast u broju dolazaka i noćenja zabilježile su i Zadarska te Dubrovačko-neretvanska županija odnosno Grad Zagreb. Istarska i Ličko-senjska županija su na razini od prošle godine, a blagi pad bilježi područje Kvarnera.

Porastom ovih brojki nastavlja se trend uspješnosti koji obilježuje cijelu turističku 2010. godinu. Zaključno s rujnom na Jadranu i Gradu Zagrebu zabilježeno je 9,8 milijuna turističkih dolazaka što je za 3 posto više u odnosu na prošlu godinu. Rast noćenja je još i veći – ostvareno je 59 milijuna noćenja što je za 6 posto više od lani.

Stručnjake zanima potrošnja turista

Ove brojke neminovno pokazuju kako je turistička situacija u Hrvatskoj dobra pogotovo kada se zna kako jedino naša zemlja uz Tursku od svih europskih destinacija bilježi rast dolazaka u odnosu na rekordnu 2007. godinu. Ipak, mnogi turistički radnici od Ministarstva turizma i ostalih nadležnih institucija traže brojke o potrošnji turista koji dolaze u Hrvatsku smatrajući kako su jedino ti podaci relevantni za pričanje o uspješnosti sezone. Naime, poznato je kako su mnogi hoteli smanjili svoje cijene za ovu godinu, a često su se nudile i takozvane 'last minute offer' putem kojih je bilo moguće prilično jeftino ljetovati u određenim mjestima u Hrvatskoj.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju