Transkripte je redakcijama portala Dalmacija danas i Morski.hr dostavio prijatelj kapetana Miškića koji se, prema pisanjima tih medija, ne slaže s prikrivanjem istine i koji je iz povjerljivih izvora dobio na uvid transkripte.
Pročitajte i ovo
NOVO PRIOPĆENJE
Bourbon Offshore oglasio se o potrazi za nestalim pomorcima: Uz brodove i avion Hercules traže ih i bespilotne letjelice, ali zasad bez rezultata
HAVARIJA BOURBON RHODEA
Stručnjak poručuje: ''Dokle god se ne pronađu splavi, možemo vjerovati u pozitivan ishod''
Kaže da su transkripti autentični. ''Transkript je zasigurno potekao iz firme koja je bila u dopisu s Marlinkom (SSAS). Netko iz Bourbona to je proslijedio na aplikaciju WhatsApp'', kazao je prijatelj kapetana iz Šibenika, koji je i sam kapetan već nekoliko godina.
Prva je poruka poslana 26. rujna u 8 sati i 29 minuta.
Riječ je automatskoj poruci poslanoj s uređaja koji obavijest šalje nakon pritiska gumba ''Distress'' (opasnost, op.a.). Tada operativni menadžer Bourbon Offshore kontaktira s Marlinkom da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što prije, objašnjava kapetan za Dalmaciju danas.
Sedamnaest minuta kasnije, u 08:45 stiže pisana poruka da brod tone jer voda ulazi u strojarnicu.
U 08:58, 13 minuta kasnije, ponovno je napisana poruka u kojoj je dodana i pozicija broda.
''Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio. To je normalno na brodovima u velikom nevremenu jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda'', objašnjava kapetan.
Prva poruka od tvrtke Bourbon Offshore stiže u 09:42.
Tvrtka je odgovorila tek nakon što je kapetan poslao treću poruku, odnosno jedan sat i 14 minuta nakon prvog poziva u pomoć.
''Dino, poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice. Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja'', napisali su iz Bourbona.
U 09:48 potvrđena pozicija broda.
U 09:57 kapetan Miškić, uz poziciju broda, ponovno šalje poruku da tonu te da nitko nije ozlijeđen.
Napisao je i da motori na brodu više ne rade i da je sve ugašeno. ''Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10 metara ili više'', piše u poruci šibenskog kapetana.
U 10:52, gotovo sat vremena kasnije, kapetan obaviještava Bourbon da ne mogu više ispumpavati vodu.
Iz tvrtke kapetana Dinu pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji brod opskrbljuje strujom u slučaju nužde.
U 11:11 kompanija javlja Bourbon Rhodeu da su brod SSI EXCELLENT preusmjerili prema njihovoj lokaciji.
U 11:35 kapetanu je poslana poruka da potvrdi koji su dijelovi broda poplavljeni.
Kapetan Miškić odgovara 11 minuta kasnije, u 11:46.
U poruci je kapetan napisao da je poplavljen zadnji dio strojarnice, točnije kormilarnica.
U 11:54 Miškić je potvrdio da je kormilarnica izolirana vodonepropusnom pregradom.
Iz tvrtke ga ponovno pitaju odakle točno more prodire u brod te je li i strojarnica izolirana vodonepropusnom pregradom.
Točno u 12:00 sati kapetan Dino Miškić pita kad stiže brod koji im je krenuo u pomoć.
Nakon 5 minuta javlja da nivo vode u brodu raste.
U 12:28 kapetan je poslao novu poruku.
Napisao je da su kormilarnica i strojarnica izolirani vodonepropusnim pregradama, no da voda i dalje raste. To je bila i posljednja poruka s broda.
U 12:41 iz tvrtke šalju poruku da im potvrdi radi li bilo koji od generatora. Ta poruka nije stigla do broda.
U 13:32 ponovno traže od kapetana da održava komunikaciju i da ih izvještava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije dostavljena na brod.
U 13:44 Bourbon traži od Marlinka (operatera) da kontaktira brod, no bezuspješno.
U 16:10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan. Tek nakon toga odlučuju kontaktirati s obiteljima posade broda.
Brod je potonuo 26. rujna i od tada traje intenzivna potraga za članovima posade. Od 14 pomoraca koji su bili na brodu, trojica su spašena, a pronađena su tijela četvorice pomoraca. Potraga je pokrenuta odmah nakon nesreće.
Nestale pomorce i kapetana iz Šibenika traže sve raspoložive snage francuskih i američkih vlasti. Od početka potrage na tom području sudjelovalo je deset komercijalnih plovila.