Obavijesti Video Pretražite Navigacija
''Valovi veliki 10 metara ili više''

Procurile poruke šibenskog kapetana: ''Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda''

Morska potraga (Foto: Dnevnik.hr)
Morska potraga (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Morska potraga (Foto: Dnevnik.hr) Morska potraga (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Helikopter na moru (Foto: Dnevnik.hr) Helikopter na moru (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr Potraga za posadom potonulog tegljača (Foto: AFP, Marine Nationale) Potraga za posadom potonulog tegljača (Foto: AFP, Marine Nationale) Foto: AFP, Marine Nationale +0 Spašavanje na Atlantiku (Foto: Ministre des Armées) Galerija 1/4 >>
Potraga za preostalim članovima posade hrvatskog kapetana Dine Miškića i dalje je u tijeku nakon što je proteklog tjedna u Atlantskom oceanu potonuo brod Bourbon Rhode. Sada su u javnost procurili transkripti posljednjih poruka koje je kapetan poslao prije potonuća broda.

Transkripte je redakcijama portala Dalmacija danas i Morski.hr dostavio prijatelj kapetana Miškića koji se, prema pisanjima tih medija, ne slaže s prikrivanjem istine i koji je iz povjerljivih izvora dobio na uvid transkripte.

Pročitajte i ovo Tegljač Bourbon Offshorea (Foto: AFP) NOVO PRIOPĆENJE Bourbon Offshore oglasio se o potrazi za nestalim pomorcima: Uz brodove i avion Hercules traže ih i bespilotne letjelice, ali zasad bez rezultata Romano Perić i Paula Klaić Saulačić (Foto: Dnevnik.hr) HAVARIJA BOURBON RHODEA Stručnjak poručuje: ''Dokle god se ne pronađu splavi, možemo vjerovati u pozitivan ishod''

Kaže da su transkripti autentični. ''Transkript je zasigurno potekao iz firme koja je bila u dopisu s Marlinkom (SSAS). Netko iz Bourbona to je proslijedio na aplikaciju WhatsApp'', kazao je prijatelj kapetana iz Šibenika, koji je i sam kapetan već nekoliko godina.

Prva je poruka poslana 26. rujna u 8 sati i 29 minuta.

Riječ je automatskoj poruci poslanoj s uređaja koji obavijest šalje nakon pritiska gumba ''Distress'' (opasnost, op.a.). Tada operativni menadžer Bourbon Offshore kontaktira s Marlinkom da bude direktan posrednik kako bi poruke stizale što prije, objašnjava kapetan za Dalmaciju danas.

Sedamnaest minuta kasnije, u 08:45 stiže pisana poruka da brod tone jer voda ulazi u strojarnicu.

U 08:58, 13 minuta kasnije, ponovno je napisana poruka u kojoj je dodana i pozicija broda.

''Vsat i FBB (Fleet BroadBand) im je nedostupan već s početka komunikacije, znači nisu imali internet, već je samo Inmarsat C (Marlink SSAS) sistem radio. To je normalno na brodovima u velikom nevremenu jer antena koja prati satelit ne može stići valjanje i posrtanje broda u tim uvjetima. Čak i ako je sve bilo u funkciji, fizički nije mogla pratiti brzinu valjanja broda'', objašnjava kapetan.

Prva poruka od tvrtke Bourbon Offshore stiže u 09:42.

Tvrtka je odgovorila tek nakon što je kapetan poslao treću poruku, odnosno jedan sat i 14 minuta nakon prvog poziva u pomoć.

''Dino, poruka primljena. Pomorski koordinacijski centar spašavanja je uključen, potvrdi nivo vode u strojarnici (totalna ili djelomična poplava). Potvrdi radi li pomoćni generator i uspijevaju li kaljužne pumpe izbaciti vodu iz strojarnice. Potvrdi možeš li držati prodor vode pod kontrolom, kao i stabilitet broda da ostane plutati. Svi smo mobilizirani u svrhu Vašeg spašavanja'', napisali su iz Bourbona.

U 09:48 potvrđena pozicija broda.

U 09:57 kapetan Miškić, uz poziciju broda, ponovno šalje poruku da tonu te da nitko nije ozlijeđen.

Napisao je i da motori na brodu više ne rade i da je sve ugašeno. ''Sva se posada skupila i spremna je za napuštanje broda, ali ne mogu baciti splavove zbog velikih valova od 10 metara ili više'', piše u poruci šibenskog kapetana.

U 10:52, gotovo sat vremena kasnije, kapetan obaviještava Bourbon da ne mogu više ispumpavati vodu.

Iz tvrtke kapetana Dinu pitaju da potvrdi radi li pomoćni generator koji brod opskrbljuje strujom u slučaju nužde.

U 11:11 kompanija javlja Bourbon Rhodeu da su brod SSI EXCELLENT preusmjerili prema njihovoj lokaciji.

U 11:35 kapetanu je poslana poruka da potvrdi koji su dijelovi broda poplavljeni.

Kapetan Miškić odgovara 11 minuta kasnije, u 11:46.

U poruci je kapetan napisao da je poplavljen zadnji dio strojarnice, točnije kormilarnica.

U 11:54 Miškić je potvrdio da je kormilarnica izolirana vodonepropusnom pregradom.

Iz tvrtke ga ponovno pitaju odakle točno more prodire u brod te je li i strojarnica izolirana vodonepropusnom pregradom.

Točno u 12:00 sati kapetan Dino Miškić pita kad stiže brod koji im je krenuo u pomoć.

Nakon 5 minuta javlja da nivo vode u brodu raste.

U 12:28 kapetan je poslao novu poruku.

Napisao je da su kormilarnica i strojarnica izolirani vodonepropusnim pregradama, no da voda i dalje raste. To je bila i posljednja poruka s broda.

U 12:41 iz tvrtke šalju poruku da im potvrdi radi li bilo koji od generatora. Ta poruka nije stigla do broda.

U 13:32 ponovno traže od kapetana da održava komunikaciju i da ih izvještava svakih 15 minuta, ali ni ta poruka nije dostavljena na brod.

U 13:44 Bourbon traži od Marlinka (operatera) da kontaktira brod, no bezuspješno.

U 16:10 Marlink potvrđuje da im je terminal nedostupan. Tek nakon toga odlučuju kontaktirati s obiteljima posade broda.

Brod je potonuo 26. rujna i od tada traje intenzivna potraga za članovima posade. Od 14 pomoraca koji su bili na brodu, trojica su spašena, a pronađena su tijela četvorice pomoraca. Potraga je pokrenuta odmah nakon nesreće.

Nestale pomorce i kapetana iz Šibenika traže sve raspoložive snage francuskih i američkih vlasti. Od početka potrage na tom području sudjelovalo je deset komercijalnih plovila.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene