21. studenog kao Svjetski dan televizije, koji su pokrenuli Ujedinjeni narodi, podsjetnik je na snažnu ulogu koju televizija kao multiplatformski medij igra u društvu i koliko je važna za informiranje, komunikaciju i zabavu. Upravo je to tema poluminutnog prigodnog spota kojim se ovaj dan obilježava u eteru i online.
28. izdanje Svjetskog dana televizije slavi multiplatformsku ulogu televizije kao jednog od stupova demokracije – televizija ne samo da informira građane nudeći im pouzdan i vjerodostojan izvor informacija već potiče pluralnost u medijima, osiguravajući širok raspon različitih gledišta. To je iznimno važno u vremenima u kojima svjedočimo porastu dezinformacija i lažnih vijesti.
Stoga su ključne poruke ovogodišnje teme Svjetskog dana televizije:
- Televizija informira javnost: televizija kao multiplatformski medij pruža ključne informacije koje potiču demokratske procese i aktivnost građana u zajednici, osiguravajući im za to potrebno znanje
- Pouzdan je i vjerodostojan medij: pridržavajući se visokih profesionalnih standarda, televizija ostaje jedan od najpouzdanijih izvora informacija, suzbijajući dezinformacije i promovirajući transparentnost
- Ima širok doseg i pristupačnost: televizija doseže široku i raznoliku publiku putem svih platformi i uređaja, osiguravajući demokratski pristup informacijama za sve, bez obzira na lokaciju ili socioekonomski status
- Potiče zajedništvo: kao dinamičan audiovizualni medij, televizija stvara upečatljive trenutke koji povezuju generacije, potičući dijalog i zajednička iskustva u društvu.
Uloga televizije u podržavanju demokracije temelji se na oglašavanju kao ključnom izvoru financiranja, koje ne samo da omogućuje neovisnost medija već i podržava stvaranje visokokvalitetnog sadržaja, slobodnog od političkog utjecaja.
Ovogodišnje obilježavanje Svjetskog dana televizije podsjeća nas da doseg, pouzdanost i uloga televizije u poticanju kulturnog i društvenog dijaloga ostaju nenadmašni, a njezina sposobnost jačanja demokracije važnija je nego ikad.
Kao snažna sila, televizija je ključna za informiranje građana, podržavanje demokratske participacije i promicanje različitih gledišta. Oglašavanje, kao ključni izvor financiranja, osigurava neovisnost i održivost televizije kao medija. Kroz odgovorni sadržaj oglašavanje može učiniti mnogo više od samog poticanja na kupnju – može širiti svijest, poticati pozitivne društvene promjene te podržavati medijski ekosustav, koji ostaje neovisan, transparentan i utjecajan"”, tvrdi Katty Roberfroid, glavna direktorica udruge egta.
"Televizija kao multiplatformski medij igra ključnu ulogu u podržavanju demokracije, posebno u ovoj superizbornoj godini, kada će otprilike polovica svjetskog stanovništva imati priliku sudjelovati na nacionalnim izborima. S više od dvije milijarde birača, 2024. predstavlja najveću izbornu godinu u povijesti, što čini pristup pouzdanim informacijama od presudne važnosti za građane. Televizija je nezamjenjiva platforma za pružanje vjerodostojnog sadržaja i vitalno mjesto na kojem se ljudi mogu informirati, procijeniti različita gledišta i donositi osnažene odluke. Televizija također osigurava nenadmašan doseg među različitim demografskim skupinama, stvarajući povezanost s publikom gdje god se nalazila te pružajući snažnu vrijednost i za gledatelje i za brendove. U egta-i ponosno podržavamo misiju televizije u povezivanju i informiranju publike posvuda", rekao je Laurent Bliaut – predsjednik egta-e i zamjenik generalnog direktora za marketing, strategiju i inovacije kompanije TF1 Publicité.
Današnji datum obilježava i Nova TV, čija su se poznata lica informativnog programa Nove TV osvrnula na važnost televizije za njih osobno, ali i za demokraciju u društvu.
egta
Udruga televizijskih i radijskih distributera egta jest organizacija čiji članovi rade neovisno o RTV kućama ili unutar njih. Prodaju oglasni prostor i na privatnim i na javnim televizijskim i radijskim postajama diljem Europe i šire. Udruga egta obavlja razne funkcije za svoje članove u raznolikim aktivnostima kao što su regulatorna pitanja, analitika publike, metode prodaje, interaktivnost, međumedijska suradnja, tehnički standardi, novi mediji i slično. U više od 40 godina postojanja egta se preobrazila u referentni centar za televizijsko i radijsko oglašavanje te ima više od 180 članova koji djeluju na više od 40 tržišta.
egta je međunarodna organizacija za prodaju multiplatformskog TV sadržaja i audiosadržaja. Na više od 40 tržišta egta predstavlja više od 180 članova - multiplatformske TV distributere i audiodistributere koji se nalaze na sjecištu tradicionalne televizije i radija te digitalnih videoplatformi i audioplatformi. Multiplatformska televizija i radio povezuju linearne i usluge na zahtjev na svim ekranima i platformama.
http://www.egta.com/
THE GLOBAL TV GROUP
Global TV Group jest svjetsko udruženje onih koji stvaraju i emitiraju programe te onih koji ih prodaju u Europi, SAD-u, Kanadi, Australiji i Latinskoj Americi. Zajednički im je cilj da promiču televiziju i podsjećaju oglašivače, novinare, agencije i kolege na djelotvornost i popularnost televizije.
http://www.theglobaltvgroup.com/
THE ASSOCIATION OF COMMERCIAL TELEVISION IN EUROPE (ACT)
Europsko udruženje komercijalnih televizija i usluga videa na zahtjev predstavlja interese vodećih komercijalnih televizijskih kuća u Europi. Članice ACT-a financiraju, proizvode, promoviraju i distribuiraju sadržaje i usluge koji koriste milijunima Europljana na svim platformama.
https://www.acte.be/