Stravična prometna nesreća dogodila se u jutarnjim satima u srijedu na autocesti A2 Zagreb - Macelj kod naplatnih kućica u blizini Zaprešića. Uzroci nepoznati. Bez tragova kočenja, vozač je velikom brzinom naletio na naplatne postaje. Od posljedica zadobivenih u prometnoj nesreći vozač je poginuo. Zbog toga se u smjeru Maclja vozilo usporeno uz policijsku regulaciju.
"S obzirom na vrijeme u kojem se dogodilo - rano ujutro, po slikama mi se čini da je bila ogromna brzina kojom je vozilo naletjelo na naplatnu postaju", kazao je Marko Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.
Marko Šoštarić, Fakultet prometnih znanosti
(Foto:
DNEVNIK.hr)
Elektronika u automobilu nakon vještačenja, trebala bi donekle rasvijetliti uzrok nesreće.
"Možete očitati prije svega je li vozač bio vezan ili nije u nesreći, je li imao ikakvu reakciju kočenja, je li imao reakciju izbjegavanja prometne nesreće, tzv. trzaj volana, odnosno u kojem je stupnju prijenosa automobil bio i koja je otprilike bila naletna brzina u trenutku prvog udara", kaže Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet (FSB).
Krunoslav Ormuž, sudski vještak za promet
(Foto:
DNEVNIK.hr)
Da se u ovoj prometnoj nesreći radilo o stravičnoj brzini, govori jedan detalj. Na mjestu gdje je vozilo naletjelo nalaze se tzv. usporivači koji u slučajevima kada je brzina primjerena, ako se nešto dogodi, ipak trebaju zaustaviti vozilo, no u ovoj prometnoj nesreći to nije bio slučaj.
Kod primjerenih brzina, usporivači imaju važnu ulogu, ističe sudski vještak.
"Dobar dio kinetičke energije automobila preuzmu na sebe smanjivši deformaciju na automobilu. Može biti jako korisno za vozača koji će tada imati manje ozljede", naglašava Ormuž.
Smrt na autocesti - 3
(Foto:
DNEVNIK.hr)
Oštećenja su vidljiva, dva ulazna traka su zatvorena. Zbog prometne nesreće šteta na autocesti se još utvrđuje kao i materijalna procjena. Zasad se vidi da je oštećena prometna oprema koja se odnosi na svjetlosnu signalizaciju i ublaživače udara na dvije ulazne linije naplatne postaje.
Smrt na autocesti - 5
(Foto:
DNEVNIK.hr)
Iako sigurnije, autoceste kriju brojne zamke.
"Tu dođe do umora vozača pogotovo ako je to u noćnim satima u ranim jutarnjim satima vozač može pasti u san i onda ako je na tempomatu može se dogoditi ovakva tragična nesreća, bez kočenja, bez ikakvog usporavanja", upozorio je Šoštarić s Fakulteta prometnih znanosti.
Moderni automobili podsjetit će vas da ste umorni. Ono što struka savjetuje je kratko zaustavljanje svaka dva sata tijekom vožnje.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.