Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Stajališta koalicijskih partnera o monetizaciji autocesta ralikuju se pa je pravo pitanje što će biti s njom.


Što će biti s monetizacijom, pravo je pitanje nakon sve očitijih različitih stajališta između koalicijskih partnera u Vladi - SDP-a i HNS-a. Dok ministri SDP-a tvrde da projekt ide dalje, HNS upozorava da volju većine, bude li ona protiv monetizacije, treba poštovati. Sve ovo događa se u vrijeme prikupljanja potpisa za referendum protiv monetizacije.


Pusić: Ako je većina javnosti protiv monetizacije, to treba poštovati

Hipotetski govoreći - ako Vlada odustane od ovog projekta, za koji tvrdi kako treba prvi put osigurati da Hrvatska počne vraćati skupe kredite, što bi trebao učiniti premijer Milanović?

Vezani članci Zoran Milanović o svojoj kandidaturi za predsjednika RH (Foto: Luka Stanzl/PIXSELL) - 3 Milanović oštro odgovorio premijeru: ''Ubogi Plenković, politički štićenik svojih HDZ-ovih prethodnika, priča o javnom dugu'' Andrej Plenković (Foto: Patrik Macek/PIXSELL) Vlada odlučuje o vašim mirovinama – usvojen je paket zakona o mirovinskoj reformi

'Zoran Milanović u tom slučaju odustajanja Vlade, naravno hipotetski, trebao bi podnijeti ostavku, a najpoštenije bi bilo da zemlja ode na izbore.

Govoreći hipotetski, to odustajanje od moguće monetizacije bio bi još jedan dokaz da ova vlada zapravo u izbornoj godini nakon brojnih odustajanja u zadnjih par mjeseci praktički ne želi provoditi ili niti će provoditi nijednu stratešku ili važnu reformu za budućnost ove zemlje i da nijednu stratešku ili važnu reformu za budućnost ove zemlje. Značilo bi to da ćemo poslati poruku odustajanja moguću od monetizacije, da će sljedećih godinu dana u političkom i ekonomskom smislu zemlja biti praktički na autopilotu do sljedećih izbora i sastavljanja nove vlade.

Mogućim odustajanjem od monetizacije Hrvatska bi zapravo poslala jednu vrlo lošu poruku međunarodnim investitorima koji su nam se u ovom slučaju monetizacije javili na mogućnost da uzmu u koncesije hrvatske autoceste na sljedećih 10, 20, 30 godina.

Naravno pred Vladom je odluka. Još četiri je dana potpisivanja referenduma da se zaustavi monetizacija, a Vlada će morati donijeti političku odluku. U ovom trenutku zapravo kad razgovarate s ministrima oni svi kao da si daju uzmak ili kao da imaju rezervnu poziciju. Osim premijera Milanovića. Njegovi suradnici kažu da je on ustrajan u tome da se monetizacija treba provesti jer smatra da je to dobro rješenje za Hrvatsku, za budućnost ove zemlje. Ali ostaje pitanje, kada se vidi koliko je prikupljeno potpisa, kakav će biti politički stav Vlade. Ide li se u monetizaciju ili ne.'

Potpisi se skupljaju, no proces započet 2012. privodi se kraju. Što se trenutačno događa, u igri je 5 konzorocija?

'Vlada je službeno sredinom prošle godine raspisala odluku o monetizaciji. Prošlog mjeseca prikupili su pet konzorcija, iznimno jakoh pet konzorcija. Prikupili su ugovore o koncesiji hrvatskih autocesta.

U sljedećem mjesecu dobit ćemo obvezujuće ponude svih koncesionara. Potom slijede pregovori koji traju od prosinca do siječnja. Hrvatska javnost saznat će koliko koji od pet koncesionara nudi za autoceste, da bi se u veljači, ako naravno vlada politički odluči, potpisao ugovor s koncesionarom. A taj novac jednokratno bi se uplatio u proračun i taj novac bi zapravo bio proslijeđen bankama, odnosno zatvaranju kredita koji su se uzimali 2005., 2006., 2007., 2008. godine kada su se gradile hrvatske autoceste'

 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook