Zhen Hua ploveća je grdosija koja je uplovila u Ploče. Na njemu je oprema koja će se koristiti za gradnju Pelješkog most. Iz Kine je putovao oko mjesec dana.
Pročitajte i ovo
KINI POD NOSOM
SAD, Japan i Filipini demonstriraju silu kao odgovor na kinesku podmornicu u filipinskim vodama
Radovi će trajati tri godine
Kreće izgradnja Pelješkog mosta, mještani Komarne: "To su majstori, most će biti gotov i prije no što mislimo"
''Možemo vidjeti velik brod dug oko 240 metara. Na njemu su još četiri manja broda, za izgradnju. Jedan od njih je brod za bušenje koji je najveći na svijetu'', rekao je Zhang Dong, predstavnik CRBC.
''Imamo i dva testna pilota. Jedan je dug 130 metara. To je najduži takav na svijetu. Imamo još petnaestak brodova koji će doći na gradilište do veljače iduće godine'', dodaje Dong.
Krajem siječnja tvrdi počet će pravi radovi. ''Na izgradnji mosta će sveukupno raditi oko 300 radnika. Neće svi početi raditi od iduće godine. Možda 2020. godine'', kaže Dong.
''Carinski ured je odobrio privremeni uvoz za navedenu robu i u postupku je podnošenje carinske deklaracije'', pojašnjava Nikola Batinović, carinski ured Split.
Prije radova na temeljima mosta će se izvesti zabijanje probnih pilota na kojima će biti provjerena adekvatnost odabrane opreme i potvrditi sve predviđene procedure kod izvedbe glavnih radova na temeljima, kažu u Hrvatskim cestama.
Radovi na zabijanju probnih pilota se očekuju u drugoj polovici siječnja 2019. Radovi na izradi temelja mosta se očekuje odmah po završetku izrade probnih pilota, dakle koncem siječnja 2019.
Probni piloti na gradilište stižu zajedno s plovnom opremom za zabijanje pilota, a dolazak se očekuje koncem ove ili početkom sljedeće godine, ovisno o vremenskim prilikama na plovnom putu.
A stanovnici juga Hrvatske morat će još pričekati do prve vožnje preko Pelješkog mosta. Vozili se ili hodali, mostom bi se trebalo moći prijeći tek 2021. I stajat će preko dvije milijarde kuna. Bez PDV-a.
O brodu koji je uplovio, u Dnevniku Nove TV razgovarali smo s Joškom Nikolićem iz Lučke kapetanije Ploče.
Zašto je bio važan pregled broda i što sada slijedi?
Radi se o brodu Zhen Hua 7 koji je došao iz Kine s teretom tehničkih plovnih objekata koji će se koristiti za gradnju Pelješkog mosta. Radi se o brodu za specijalne terete, tzv. samopotopivom brodu koji se može potopiti do razine palube, da bi se s njega lakše iskrcali objekti.
Što ste točno danas gledali, je li prošao taj pregled?
Prema informacijama inspekcije, pregled je prošao u redu. Prvenstveno smo gledali tehničke plovne objekte, njihov podvodni dio i nihove tankove, jesu li očišćeni u skladu s onim kakav je bio dogovor i imaju li uredne papire kako nam ne bi donijeli noe invazivne vrste u malostonski i pelješki kanal. Utvrdili smo da je to u redu. Što se nas tiče, već u jutarnjim satima, brod će moći, što se tiče Lučke kapetanije Ploče isploviti na određenu poziciju prema Pelješkom mostu.
Hoće li to biti sutra ili ćemo pričekati da završe blagdani?
Prema informacijama agenata, znači broda i tereta, ti tehnički plovni objekti imaju svoju posadu. Oni je očekuju iza Božića. Očekujemo 27. prosinca, da bi ti brodovi mogli krenuti prema poziciji određenoj za sidreje kod Pelješkog mosta.
Imate li najave novih dolazaka s dodatnom opremom?
Već tijekom siječnja bi trebali doći tereti novih čeličnih cijevi koji bi se ugrađivali kao piloti za Pelješki most.
Znate li kada dolaze radnici?
Više sam vezan za pomorski dio, pa to ne bih znao. Ali cijevi koje bi se danas trebale iskrcati su iznimno teški tereti, više od 260 tona i duge su 130 metara, što je raritet u svijetu.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr