Koliko vam se puta dogodilo da na kraju mjeseca pogledate stanje na računu i pitate se gdje je nestao sav novac?
Najavio pravnu borbu
Nekad uspješni poduzetnik, danas deložiran iz stana: "Sve su mi oduzeli. Dug je najedanput narastao"
Sretni listić
Izvučen je Eurojackpot! Evo gdje ide milijunski dobitak
Policija na terenu
Užas na istoku Hrvatske! U rijeci pronađeno tijelo
Ako ste se prepoznali, niste jedini. Uz nekoliko jednostavnih savjeta doznajte kako preuzeti kontrolu nad svojim financijama.
Napravite pregled prihoda i troškova
Prvi korak u preuzimanju kontrole nad svojim financijama jest izračunati svoje mjesečne prihode i rashode.
Zapišite svoje izvore prihoda – plaću, dodatne honorare, dječji doplatak, mirovinu i usporedite ih sa svojim troškovima, kao što su stanarina, krediti, režije, osiguranja, gorivo, ali i koliko novaca trošite na izlaske i shopping.
Postavite realan budžet
Jednom kad znate koliko novca mjesečno trošite, vrijeme je da odredite ograničenja po kategorijama.
Metoda uštede koja bi vam mogla pomoći je pravilo 50-30-20.
Klasično pravilo raspodjele budžeta je 50 posto za osnovne troškove, 30 posto za osobne želje poput izlazaka i putovanja te 20 posto za štednju i investicije.
Ako su vam troškovi veći od prihoda, potrebno je prilagoditi budžet – smanjiti nepotrebne troškove ili pronaći dodatne izvore prihoda.
Smanjite nepotrebne troškove
Provjerite pretplate koje koristite i jesu li vam zaista nužne.
Također planirajte kupovinu jer su impulzivne kupnje veliki neprijatelj štednje. Napravite popis i držite ga se.
Također pokušajte smanjiti troškove energije. Isključivanje uređaja, kao i racionalno trošenje vode može smanjiti račune.
Napravite fond za hitne slučajeve
Kvar na autu, hitan popravak u stanu ili iznenadni medicinski troškovi mogu vas baciti u minus. Zato je važno imati fond za hitne slučajeve, idealno bi bilo imati novca za 3 do 6 mjeseci na posebnom računu.
Postavite ciljeve štednje
Štednja je lakša kad znate za što štedite. Može biti za putovanje, kupnju automobila, novi stan ili mirovinu. Postavite realan cilj i odredite koliko ćete svaki mjesec izdvajati.
Ako vam štednja teško ide, čim primite plaću, automatski prebacite određeni iznos na štedni račun prije nego što počnete trošiti.
Razmislite o dodatnim prihodima
Ako vam trenutačni prihodi nisu dovoljni za pokrivanje troškova i štednju, možda je vrijeme da razmislite o dodatnim načinima zarade, poput honorarnog posla, a možete i prodati stvari koje ne koristite.
Planiranje kućnog budžeta ne mora biti komplicirano. Ključ uspjeha je u kontroli troškova, realnom budžetu i jasnim financijskim ciljevima. Već male promjene u navikama mogu značiti veliku razliku na kraju mjeseca.
Pročitajte i ovo
Tlo ne miruje
Dva potresa noćas pogodila Hrvatsku: "Užasno, tresla se cijela kuća"
Pročitajte i ovo
potraga za počiniteljem
Nevjerojatna krađa u Slavoniji dobila još luđi obrat