Sindikat hrvatskog vozača upozorio je danas da su mnogi vozači, zbog načina obračuna njihovih plaća i nepoštivanja zakonskih odredaba o obveznom odmoru, prisiljeni raditi i kad nisu odmorni i da se u takvoj situaciji može dogoditi neka tragična nesreća poput one hrvatskog autobusa u Italiji.
Pročitajte i ovo
traže novo rješenje
Tomašević: "Za prolaz Hitne nisu problem stupići već ilegalno parkirani automobili"
Instruktorica pojasnila
Razlikujete li ova dva prometna znaka? Mnoge vozače zbunjuju iako je objašnjenje jednostavno
"Svaka osoba koja ima bilo kakve veze s prometom bilo tereta ili putnika u RH znala je da se ovakvo što mora kad-tad dogoditi, jedino se nije moglo znati kada će se to dogoditi, gdje će se dogoditi i koliki će biti broj žrtava", navodi se u priopćenju koje je Sindikat hrvatskog vozača objavio u povodu tragične nesreće hrvatskog autobusa u Italiji.
Autobus u kojem je bilo 76 putnika, iz još neutvrđenih razloga sletio je s autoceste i prevrnuo se, pri čemu je poginuo 27-godišnji mladić, dvije su osobe teže a 73 lakše ozlijeđene. Autobus je vlasništvo prijevoznika Darko Tours, a prevozio je hrvatske turiste u aranžmanu putničke agencije Alga Travel iz Zagreba u Rim.
Vratili se putnici koji su doživjeli nesreću: Svima nam je u glavi poginuli mladić
Sindikat navodi da je, upravo strahujući od moguće nesreće, pokušavao nadležnim institucijama "dati do znanja šta se radi i kako se radi, ali nitko nije poduzeo baš ništa, ...ponajmanje resorni ministar", prijašnji ni sadašnji. Iskoristili smo sve mogućnosti, čak i utjecaj predsjednika Republike, da pokuša uvjeriti ministra Sinišu Hajdaš-Dončića da sasluša predstavnike Sindikata o trenutnom stanju i opasnostima koje prijete svim sudionicima cestovnog prometa, no do danas se nije oglasio, ističe Sindikat.
Stanje je alarmantno već duže vrijeme, prvenstveno zbog načina obračuna plaće vozača koji se zasniva na postotku od realizacije pa su vozači su prisiljeni raditi što više kako bi nešto zaradili, upozorava Sindikat. Neki poslodavci angažiraju i vozače koji su zaposleni kod drugih poslodavaca, a propisi koji "strogo propisuju koliko vozač smije raditi i koliko se mora odmarati" često se ne poštuju, upozorava Sindikat vozača.
Pritom ističe da nisu svi poslodavci loši. Dapače, postoji velik broj poslodavaca koji se trudi raditi na zakonom propisan način, ističe Sinidkat vozača i dodaje kako se pošteni poslodavci na slobodnom tržištu moraju boriti s nelojalnom konkurencijom, to jest s onim poslodavcima koji su svoje troškove poslovanja smanjili na nezakonit način.
U problematične prijevoznike Sindikat vozača ubraja i tvrtku Darko Tours, navodeći da su s tim poslodavcem pokušavali uspostaviti dijalog radi rješavanja nepravilnosti i problema u odnosu prema zaposlenicima, ali da se oglušio na sve, čak i na poziv Vladinog ureda za socijalno partnerstvo.
Sindikat vozača traži da se angažiraju sve nadležne institucije kako bi se otkrila pozadina teške prometne nesreće u Italiji i nudi im svoja saznanja kako bi se slične nesreće spriječile u budućnosti.
Upozoravaju i kako dolazi vrijeme školskih izleta te pozivaju nastavnike da "obrate osobitu pozornost na to je li prijevoznik angažirao odmornog vozača". Pritom navode kako potvrde poslodavca o odmoru vozača često nisu mjerodavne. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook