O zahtjevu za ostavkom predsjednika Uprave HŽ-a izvijestili na izvanrednoj konferenciji za novinare predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan, tajnik sindikata Dalibor Petrović i regionalni povjerenik Damir Barić. Oni traže i da se ukine povjerenstvo HŽ-a koje provodi internu istragu o željezničkoj nesreći u Kaštelima jer smatraju da njegovi članovi ne mogu biti neovisni. 'Jedino što mi tražimo kao sindikat je da se pošteno vodi istraga, kao što to trenutno radi istražni sudac Davor Svalina', kazali su.
Pročitajte i ovo
Smjena na vrhu
Potres u utvrdi SDP-a: Pale ostavke, gradski ogranak ostao bez čelnih ljudi pred izbore
Moguć i štrajk
Dva velika sindikata najavila prosvjed: "Najčešće me pitaju kad će autobusi za Zagreb"
'Doznali smo da se na članove povjerenstva od strane uprave vrši pritisak da idu u tom smjeru da je krivnja za nesreću u vlaku, a ne u tekućini kojom su bile poprskane tračnice. Doznali smo i to da se neke članove direktno zvalo preko mobitela i s njima razgovaralo', kazao je Mrgan ocjenivši kako je to nedopustivo te da javnost za to mora znati 'jer se pritisak možda već i dogodio'.
'Pomoćnom lokomotivom htjeli su ljude poslati u smrt'
Po njegovim riječima, to je povjerenstvo pokušalo napraviti svoju rekonstrukciju nesreće i pri tom 'pomoćnom lokomotivom poslati dvojicu zaposlenika koji imaju obitelji da krenu u smrt kako bi oni dokazali nešto što rekonstrukcija istražnog suca nije pokazala'. Sindikalci kažu da su odmah o tome izvijestili ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmetu.
Izgleda kako su taj posao obavljali ne baš stručni ljudi, a uz to izgleda kako se smjesa prethodno nije testirala, kazali su sindikalisti aludirajući na posipanje tekućine koja je mogući uzrok nesreće.
Ustvrdili su da je njihov ozlijeđeni kolega, strojovođa Josip Palinić, koji još uvijek leži u splitskoj bolnici, napravio sve što je mogao da spasi što više života. 'Putnicima je rekao što se događa s vlakom i tako ih pripremio na najgore. Neki su se pripremili na strahovit udarac, a neki koji su spavali ili ga nisu razumjeli, teško su nastradali ili poginuli', kazao je Petrović, dodavši da je strojovođa bio negativan na testove na alkohol i droge koje je obavila policija.
>> Identificirano svih šest poginulih
Na upite novinara sindikalisti su objasnili kako posipanje protupožarnog kemijskog sredstva, koje je prema dosadašnjim rezultatima istrage najvjerojatnije uzrokovalo nesreću, oko tračnica obavlja posebna kemijska lokomotiva. No, po njihovom mišljenju, na mjestu gdje se dogodila nesreće smjesa je umjesto oko tračnica bila posuta po samim tračnicama i bila je pregusta.
'Zašto se pruga posipala nekoliko minuta prije prolaska vlaka?'
'Koliko mi znamo od 2006. pruga se nije tretirala, a zašto je netko baš nekoliko minuta prije nailaska vlaka posipao tračnice i na koji način utvrdit će Centar za sudska vještačenja', kazao je Mrgan.
>> 'Klizili smo unazad i vidio sam posute tračnice'
>> 'Bio je sretan onaj tko je preživio'
>> Podnesena kaznena prijava zbog željezničke nesreće
'Bilo bi dobro kada bi se netko pozabavio pitanjem zašto je uprava HŽ Holdinga promijenila dobavljača tekućine za uništavanje korova i kada bi se otkrilo čime se sve bavi ta firma, od proizvoda za kućne ljubimce do prodaje putnih torbi. Kome je u upravi bilo u interesu sklopiti posao sa poduzećem koje nema licencu prodavati takvu vrstu kemijskih sredstava', upitao je na kraju predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan.
'Nitko ne vrši pritisak na povjerenstvo'
No Popovac misli drugačije. Čelnik HŽ-a tvrdi da je tim istražnog povjerenstva neovisan iako je svih 8 istražnih stručnjaka zaposleno u HŽ-u. Tvrdi kako uprava HŽ holdinga, pa ni on ne mogu vršiti pritisak na rad povjerenstva.
Iako policijska prijava već tereti nepoznate osobe, HŽ-u je još uvijek moguće da uopće nisu krivi ljudi. Osim toga Popovac kaže kako razmišlja o ostavci, ali smatra kako nije dobro žuriti s takvim potezima dok se situacija ne 'rasvjetli do kraja'.
Predsjednik uprave HŽ-a obiteljima poginulih izrazio je žaljenje, a unesrećenima brz oporavak. (Hina/B.G.)