11:18 - Ministar Mornar iz Vlade došao u sabor. Zamjenik brani strategiju, kaže, jer je bolje upućen.
10:00 - Rasprava je nastavljena, a umjesto ministra Mornara strategiju brani njegov zamjenik.
09:55 HDZ je zatažio da se Prijedlog strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije skine s dnevnog reda 'jer je dosta bahatosti Vlade koja je predložila neke druge ljude, a sada će netko treći braniti to pred Saborom'.
'Sljedeći put će možda poslati portira', rekao je Željko Reiner i dodao da pred visokim domom strategiju moraju braniti oni koje je Vlada navela.
Unatoč zahtjevu HDZ-a, odlučeno je da zamjenik ministra Mornara, Roko Andričević, izloži strategiju. Ministar Mornar je naime na sjednici Vlade.
Inače, iako se u Saboru raspravlja o ključnom dokumentu o obrazovanju, u sabornici je 40 zastupnika.
09:49 Sjednica je nastavljena izlaganjem Petra Baranovića koji je rekao da je tema zbog koje je sazvao stanku vrlo ozbiljna iako će se nekima učiniti trivijalnom.
'Ove godine bilježimo izvanredno dobar urod mandarina. Dolina Neretve je obojana u narančasto i u tim okolnostima svaka bi se druga država radovala. Međutim, naravno kod nas u Hrvatskoj to je problem. Dolje se odvija drama. Neki će ispriku naći u činjenici da su poremećeni trgovački odnosi između EU. Istina je da smo doveli stvar do apsurda', rekao je Baranović i dodao da su ljudi dovedeni pred propast. Protouvrijednost koju dobivaju za rad je toliko niska da ne mogu pokriti troškove proizvodnje', rekao je.
'Kakvu poruku šaljemo ljudima koji u ovoj zemlji istinski rade. Kojima su ljude kvrgave od rada', zapitao se.
'Dokle ćemo ponižavati ljude koji mukotrpno rade u ovoj zemlji', rekao je Baranović.
09:36 Na početku današnje sjednice Sabora zastupnik Petar Baranović zatažio je stanku od pet minuta zbog situacije u dolini Neretve.
Hrvatski sabor zasjedanje nastavlja raspravom o Prijedlogu strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.
Osnovno načelo Strategije, koju je predložila Vlada, jest autonomija svih institucija u području obrazovanja i znanosti, kao i autonomija svih djelatnika. Autonomija pretpostavlja preuzimanje odgovornosti za uspješan ishod obrazovnog procesa, što se provjerava sustavom samovrednovanja i vanjskog vrednovanja.
Ustanovama i zaposlenicima, uspješnost mora donositi dodatne poticaje, a neuspješnost pomoć, odnosno sankcije.
J. Kosor: Vrijeme je da predsjednik Sabora pokaže hrabrost i odlučnost
Misija hrvatskoga obrazovnog sustava je osigurati kvalitetno obrazovanje dostupno svima pod jednakim uvjetima, u skladu sa sposobnostima svakoga korisnika.
Proces provedbe Strategije, što uključuje odgovarajuće zakonodavstvo te konkretne mjere i odluke, mora pratiti potpora svih ministarstava, agencija i ostalih državnih institucija te koordinacija svih strategija koje se dotiču obrazovanja i znanosti.
Provedbu Strategije koordinirat će i pratiti Posebno stručno povjerenstvo pri Uredu predsjednika Vlade Republike Hrvatske.(Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook