Prema podacima sustava eVisitor, u Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka (+5%) i 108,6 milijuna noćenja (+2%). Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka (+4%) i 94,8 milijuna noćenja (+2%), a poraste bilježe i domaći u dolascima (+9%) te u noćenjima za 8 posto.
Pročitajte i ovo
novi rekord već danas
Ruše se rekordi potrošnje struje, a iz HEP-a poručuju: "Pripremamo se za ovakve slučajeve"
Najstariji pas
Bobijev rekord doveden u pitanje: Iz Guinnessovog svjetskog rekorda proveli reviziju
"Iza nas je još jedna rekordna turistička godina po broju turističkih dolazaka i noćenja, ali što je još važnije, bilježimo porast turističkih prihoda i povećanu potrošnju turista. Prema preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS Hrvatska, 2019. prosječna dnevna potrošnja turista porasla za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kontinuiranog povećanja kvalitete turističke ponude, ulaganja u smještajne kapacitete i nove motive dolaska turista. Ova godina svojevrsna je prekretnica u smislu početka primjene novih turističkih zakona i završetka aktualne Strategije razvoja turizma te početka izrade nove Strategije koja će imati uporište u održivom i odgovornom turizmu temeljenom na kvaliteti i većoj dodanoj vrijednosti uz stavljanje fokusa na povezivanje turizma s popratnim djelatnostima kroz različite selektivne oblike turizma. Za održivost i odgovornost u upravljanju turističkih sektorom zalagat ćemo se i u sklopu predsjedanja Hrvatske Vijećem EU-a, a u cilju bolje prepoznatljivosti na dalekim tržištima predložit ćemo uspostavu europskog turističkog brenda za zajedničku promociju država članica", izjavio je ministar turizma Gari Cappelli.
"S ciljem promocije hrvatskog turizma tijekom 2020. godine provest ćemo četiri velike promotivne kampanje kojima će cilj biti daljnje jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i promocija turističke ponude u razdobljima predsezone i posezone. Fokus će nam biti i na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički ili poslovni turizam, a posebnu kampanju pripremamo i za promociju turizma na domaćem tržištu s ciljem poticanja domaćeg turističkog prometa. Tijekom ove godine hrvatski ćemo turizam u suradnji s našim predstavništvima predstaviti i na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na više od 100 posebnih prezentacija i radionica koje ćemo organizirati na ključnim tržištima", izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić. Dodao je kako će se i brojna međunarodna događanja, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, Rijeka EPK ili EXPO Dubai, iskoristiti za dodatnu promociju Hrvatske.
Tijekom 2019. godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 20,5 milijuna noćenja, dok je na Kvarneru ostvareno 19,3 milijuna noćenja. Slijede Zadarska županija sa 15,1 milijun noćenja, Dubrovačko-neretvanska županija s 9,2 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija sa 7,3 milijuna noćenja. U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 3,4 milijuna noćenja, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 1,2 milijuna dolazaka (+7 posto) i 2,4 milijuna noćenja (+7 posto), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (638.000), Krapinsko-zagorskoj (373.000), Osječko-baranjskoj (234.000), Zagrebačkoj (230.000) i Međimurskoj županiji (201.000).
Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,2 milijuna), Slovenije (10,9 milijuna), Austrije (7,8 milijuna), Poljske (6,1 milijun) i Italije (5,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna). Top-destinacije u 2019. godini po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin.
Uz sajamske nastupe i posebne prezentacije te provedbu promotivnih kampanja i aktivnosti povezanih uz velika međunarodna događanja, hrvatski će se turizam tijekom 2020. godine, između ostalog, promovirati i u suradnji Hrvatske turističke zajednice s internetskom kompanijom Google, kao i suradnjom s poznatim globalnim travel platformama kao što su Expedia, Lonely Planet i Trip Advisor te medijima kao što su National Geographic, eDreams, Skyscanner i dr. Među ključnim projektima i aktivnostima koje će također obilježiti 2020. godinu su projekt Hrvatski digitalni turizam, izrada novog Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma, a ključni će biti i procesi prilagodbe turističkog sektora na nove zakonske okvire koji su stupili na snagu s početkom ove godine.