Dio radnika Uljanika plaću je dobio, dio čeka idući tjedan. Na vidiku je i novi program restrukturiranja koji bi trebao riješiti nagomilane probleme hrvatske brodogradnje.

Galerija


Oko 300 tisuća kuna, prema riječima sindikata, stiglo je na račun pulskog škvera - dovoljno za isplatu plaća tek manjem broju radnika.

Vezani članci David Marsetič, predsjednik Radničkog vijeća Uljanik Brodogradilišta, i Petra Fabian Kapov (Foto: Dnevnik.hr) Čeka se odluka o stečaju 3. maja, uljanikovci poručuju: "Došli smo do kraja, neki radnici više nemaju što jesti" Petra Fabian Kapov o radnicima Uljanika koji i dalje nisu primili plaću (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Razočarani radnici Uljanika i dalje bez plaće: "Imamo pravo sumnjati u svaku informaciju"

''To su neki dužnici uplatili na račun Uljanika potraživanja i automatizmom kako je zavedeno u FINI tako se taj novac skidao'', rekao je Deni Širol, stožer za obranu brodogradnje Uljanik.

''Ostali će dobiti plaću sljedeći tjedan. Minimalac od države, a razliku će nabaviti Uljanik d.d.'', rekao je Damir Hadžić iz nadzornog odbora Uljanika.

I baš zato, unatoč štrajku, kooperanti rade na dovršetku započetog kruzera. ''Od tog brodovlasnika očekujemo da avansnim nekim plaćanjem pomogne nam doći do svote novca koja je potrebna za isplatiti punu plaću'', kaže Fabricio Kalčič iz sindikata Istre, Kvarnera i Dalmacije.

U Rijeci još ni plaće ni brodova. Ipak, novac se očekuje početkom idućeg tjedna. Zadovoljstvo novom upravom trećemajci ne kriju.

''Od Uprave Uljanika čvrsta uvjerenja da će u programu restrukturiranja stajati da 3. maj mora samostalno bit brodogradilište, povrat pozajmica ali isto tako i dovršetak gradnji'', kaže Juraj Šolić iz štrajkaškog odbora 3. maj.

A novi plan restrukturiranja pred ministrom gospodarstva trebao bi biti u utorak. Ministar gospodarstva Darko Horvat je po pitanju brodogradnje jasan: ''Za tri minimalne plaće sredstva su osigurana. Hoće li se to koristiti ovisi o menadžmentu i upravi Uljanika, ali ovakvom načinu na koji je do sada financirana brodogradnja je došao kraj i neki novi modeli drugačijeg ugovaranja brodova moraju se pojaviti početkom sljedeće godine.''

Jer jedino novi poslovi mogu osigurati zaradu, a to je ono što žele sve strane - narudžbe, lim, nove brodove i sigurnu plaću.
 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr