Obavijesti Video Pretražite Navigacija
ŽELJKO MARUŠIĆ

Prometni stručnjak za DNEVNIK.hr nakon strašne nesreće u Zagrebu: Ovaj bi model ležećih policajaca mogao spasiti brojne živote

Željko Marušić (Foto: Arhiva/Branimir Vorša/Dnevnik.hr)
Željko Marušić (Foto: Arhiva/Branimir Vorša/Dnevnik.hr) Foto: Arhiva/Branimir Vorša/Dnevnik.hr
Mjesni odbor Blata od Grada Zagreba tražio je da se na Karlovačku cestu, gdje je u četvrtak navečer smrtno stradala 6-godišnja djevojčica, stave ležeći policajci ili drugi prometni uspornici. O njima smo razgovarali s prometnim stručnjakom Željkom Marušićem.

O prometnim uspornicima razgovarali smo s prometnim stručnjakom Željkom Marušićem koji jasno kaže – ležeći policajci su nužno zlo. ''To je učinkovito rješenje za sprečavanja ovakvih situacija. Ležeći policajci imaju mane i vrline, a vrline su da će spasiti život, dijete će spasiti. A mane su ova buka. Te sve mane su potpuno irelevantne. U tim situacijama ležeći policajci su spas, sve mane padaju u vodu'', kaže Marušić koji se godinama zalaže za postavljanje prometnih uspornika u blizni škola i stambenih zgrada.

''Jedan život vrijedi više nego milijun ovjesa i amortizera nekog automobila'', kaže Marušić.

Na pitanje jesu li zaista prometni uspornici toliko glasni da stanovnici odbijaju njihovo postavljanje prometni stručnjak odgovara da buka nije problem. ''U situaciji u kojoj imamo lošu kulturu vozača, ležeći su policajci spas. Zagovornik sam toga da ih se postavlja. Oni nisu najbolje rješenje samo kao takvi, ali u prometnom sustavu gdje imate nekulturne vozače, to je fizička prepreka. Kamera se koristi retroaktivno. Netko ubije dijete, ali ga je snimila kamera pa će biti kažnjen. A ovako će od ležećeg policajca dobiti udarac takav da će itekako zakočiti'', smatra Marušić.

Marušić predlaže model 1+3 u kojem bi se postavljao jedan oštri ležeći policajac i tri vibracijska i smatra kako će se tako spasiti brojni životi. Zbog nekažnjavanja neodgovornih vozača u Hrvatskoj imamo lošu kulturu vozača, ističe Marušić i dodaje da su upravo zbog ponašanja vozača u prometu ležeći policajci nužni. ''Tolerancija policijskog mjerenja brzine je 10 km/h do 100 km/h i 10 km/h iznad 100 km/h. Dakle, u hrvatskim gradovima gdje je ograničenje 50 km/h, toleranacija je 20 posto, gdje je 40, tolerancija je 25 posto, a tamo gdje je ograničennje 30 km/h, tolerancija policijskog mjerenja brzine je čak 33 posto. To je svjetski apsurd i generator pogibelji u gradskom prometu'', objašnjava prometni stručnjak.

Podsjetimo, MO Blato od Grada je zatražio postavljanje prometnih uspornika u strahu od mogućih tragedija poput ove, no njihov je zahtjev odbijen jer ležeći policajci stvaraju previše buke, vibraciju, a postoji i mogućnost oštećenja na fasadama objekata u neposrednoj blizini i slično.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene