U subotu su počeli radovi na sanaciji Jadranskog mosta. Jutros su se stvorile goleme gužve u tom dijelu grada. Kolone su nastale u svim smjerovima oko mosta i u kvartovima Lanište i Remetinec.
Pročitajte i ovo
Održavanje u Zagrebu
FOTO Kose travu u jutarnjoj špici na najprometnijoj gradskoj aveniji, stvorile se velike gužve: "Pa zašto baš sad?"
sanacija
Klizište na Pantovčaku drugo najveće u Hrvatskoj, veliko kao šest Trgova bana Jelačića: Građani bijesni zbog jedne stvari
Od 7 sati ujutro na prilazima remetinečkom rotoru su bile velike kolone i zastoji. Kontaktirali smo dr. Marka Ševrovića, predstojnika Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti, koji je odmah na početku naglasio da se radi o potpunoj nebrizi gradskih vlasti, koje nemaju sluha za svoje građane.
"Riječ je o izuzetnoj lošoj realizaciji, rekao bih da je riječ o indolenciji gradske vlasti prema potrebama građana" rekao je Ševrović, koji je i obišao Jadranski most kako bi vidio u čemu je problem.
Naglasio je da su se u funkciji mogle ostaviti četiri prometne trake, a ne tri te da bi to već olakšalo promet.
Istaknuo je pozitivni primjer sanacije mosta kod Save kod Ivanje Reke, tamo su Hrvatske autoceste ostavile u funkciji četiri trake te usprkos radovima nisu bile gužve.
"Loše je napravljeno i sužavanje iz tri trake u jednu, moglo se to puno bolje odraditi jer ovo je sve čisti fušeraj", smatra prometni stručnjak.
Javni prijevoz loše organiziran
Što se tiče javnog prijevoza, također je napravljen propust. Tramvajski promet zamijenjen je autobusnim, no umjesto da se autobusna linija odvija preko Kajzerice, autobus ide preko remetinečkog rotora i opet upada u goleme gužve.
Treći veliki problem je regulacija kod Savske i Horvaćanske, koja nije prilagođena radovima, što dodatno stvara gužve.
"Tamo su trebali biti prometni policajci i regulirati promet", naglasio je.
Također, njegov je dojam da je devet mjeseci previše za spomenute radove. To bi bilo potrebno jedino u slučaju da treba mijenjati i ležajeve, ali to gradske vlasti nisu spominjale.
"Zbog svega prometne gradske vlasti trebale bi dati ostavku jer ovo je u potpunosti neprihvatljivo u 21. stoljeću", jasno je poručio.
Ševrović je spomenuo i primjer rekonstrukcije rotora Remetinec kao pozitivan primjer.
"Sjetite se samo da nije bilo većih gužvi, a i sada su se mogla pronaći slična rješenja. Mi, prometni stručnjaci, tada smo bili iznenađeni dobrom pripremom i rješenjima koja su tada ponuđena i pokazala su se jako dobrima, a trebalo je dio njih samo sada preuzeti", zaključio je prometni stručnjak.
Poslali smo upit Gradu oko prometnih gužvi, ali do objave teksta nisu odgovorili na pitanja.
Isprika građanima
U ponedjeljak u popodnevnim satima grad Zagreb se priopćenjem ispričao građanima.
"Grad Zagreb se ispričava građanima zbog poteškoća u prometu u zoni radova na sanaciji Jadranskog mosta. Ured najavljuje da će do ponedjeljka, 3. listopada, sve gradske službe i tvrtke uložiti dodatne napore kako bi osigurali po dvije prometne trake u svakom smjeru na zapadnoj strani mosta", poručili su iz Ureda zagrebačkog gradonačelnika.
Time će se, smatra Ured, osigurati i veća protočnost prema sjeveru i prema jugu. Takvo rješenje isključit će prometovanje teretnih vozila u zoni radova, napominje, među ostalim, Ured.
Unatoč tome i dalje se očekuju gužve u zoni radova pa Ured gradonačelnika moli građane za strpljenje i razumijevanje i upućuje ih da u što većoj mjeri koriste Most slobode. Ured ističe kako sanacija južnog prilaznog vijadukta Jadranskog mosta nije mogla započeti ranije jer su se u to vrijeme izvodili radovi na mostu kod Buzina i na Mostu slobode.