Osnovna škola (Foto: Damir Spehar/PIXSELL)
Osnovna škola (Foto: Damir Spehar/PIXSELL)

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i predsjednici dvaju školskih sindikata potpisali su temeljne kolektivne ugovore, izrazili obostrano zadovoljstvo postignutom razinom zaštite te napomenuli da ih čega nastavak pregovora o nizu važnih pitanja.


Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak potpisala je Kolektivni ugovor za zaposlenike u osnovnoškolskim ustanovama s predsjednicom Sindikata hrvatskih učitelja Sanjom Šprem te Kolektivni ugovor za zaposlenike u srednjoškolskim ustanovama s predsjednikom Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske Branimirom Mihalinec.

Ugovori će biti na snazi do lipnja 2022. godine

U odnosu na ranije kolektivne ugovore zadržana je uglavnom ista razina prava s manjim izmjenama vezanim za posebne uvjete rada, odnosno na rad s učenicima s teškoćama u razvoju, rečeno je.


Postignuto je novo materijalno pravo za zaposlenike koji vode učenike na višednevne aktivnosti izvan škole, a u srednjoškolskim je ustanovama kao poseban uvjet utvrđen rad nastavnika u kući učenika.
Također, nastavnik koji ima više od 30 godina radnog staža ima pravo na dva sata manju satnicu tjedno ili povećanje plaće od četiri posto, rečeno je.


Ministrica Blaženka Divjak izrazila je zadovoljstvo potpisivanjem ugovora i kazala da je rješenje materijalnog položaja važan uvjet za "školu za život". Zadovoljni učitelji i nastavnici uvjet su da učenici s veseljem dolaze u školu, kazala je i dodala da se ugovorima nastojalo konačno izjednačiti uvjete u osnovnim i srednjim školama.


Sanja Šprem, koja je tijekom zime i proljeća zbog kolektivnih ugovora vodila nekoliko oštrih prosvjeda pred zgradom Ministarstva, također je izrazila zadovoljstvo i kazala da je pored materijalnih prava važno ostvariti i niz nematerijalnih prava i zaštitu radnika te da će za nekoliko tjedana krenuti pregovori o tim pitanjima. Čeka nas težak posao izrade popisa škola koja rade u otežanim uvjetima, za koje prethodno moramo utvrditi kriterije, zaključila je.


Mihalinec je precizirao da se radi o pitanjima napredovanja i nagrađivanje učitelja i nastavnika, kao i definiranje prava kad su u pitanju otežani uvjeti rada, odnosno rad s djecom s teškoćama u razvoju. (Hina)