Autocesta od Bara do Boljara imat će duljinu od 169,2 kilometra, a po projektu hrvatski graditelji će trebati probiti 48 tunela i izgraditi 107 mostova i vijadukata. Najdulji most, oko 5 kilometara, bit će podignut na Skadarskom jezeru. Cijela investicija, najveća do sada u Crnoj Gori i najveći izvozni posao za Hrvatsku, stajat će 2,77 milijardi eura, od čega će crnogorska vlada osigurati 1,74 milijarde.
Pročitajte i ovo
Poziv Domagoja Mikića
Jedna odluka zagorčala život tisućama: Do svojeg mjesta umjesto nekoliko minuta putuju satima
zatvoreni dijelovi autoceste
Dijelovi Hrvatske pod snijegom, iz zimske službe Bosiljevo poručili: "Oni su najveći problem, stvaraju zastoje..."
Gradnja počinje drugom polovicom godine
Početak izgradnje autoceste kroz Crnu Goru predviđen je u drugoj polovici ove godine, a završetak krajem 2016. godine. Novoosnovani hrvatski konzorcij Konstruktor, čiji su vlasnici tri hrvatske građevinske tvrtke: splitski Konstruktor-inženjering i zagrebačke tvrtke Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) i Tehnika, sklopio je potpisivanjem ovog ugovora najveći izvozni posao hrvatskog gospodarstva i građevinarstva. Posao stoljeća konzorcij dobio je na javnom natječaju, na kojemu je sudjelovalo još pet građevinskih konzorcija iz Austrije, Grčke, Izraela i Francuske.
Prema riječima izvođača, izgradnja autoceste financirat će se iz cestarine, dijelom iz kredita koji su osigurani kod Zagrebačke banke, a dio će financirati crnogorska vlada. Ponuda hrvatskog konzorcija obuhvatila je projektiranje, izgradnju, financiranje, održavanje i upravljanje autocestom tijekom razdoblja izgradnje i 30 godina koncesije. Glavna crnogorska autocesta gradit će se po načelu javno-privatnog partnerstva, što je ujedno i prvi projekt javno-privatnog partnerstva u Crnoj Gori. (Hina)