Do nesreće je došlo nakon sudara gumenjaka za prijevoz putnika duljine deset metara i brodice za osobne potrebe duljine 13 metara. Za vrijeme tegljenja 13-metarska brodica je zbog oštećenja trupa potonula kod južnog ulaza u Splitska vrata, izvijestili su iz ministarstva. Očevid koji je još u tijeku rasvijetlit će uzrok nesreće.
''Na kliniku za kirurgiju je doveženo šest osoba, 20-ak minuta prije ponoći. Oni su nakon dijagnostičke obrade, troje njih je pušteno kući, dvoje ima prijelome kostiju. No neki su zatražili da se liječe u drugim ustanovama jer su neki od njih stranci. Za spomenuti je samo jedna osoba koja je zadobila po život opasne ozlijede i koja je nakon dijagnostičke obrade operirana i smještena je u našu jedinicu intenzivnog liječenja'', kazao je Zdravko Perko iz KBC-a Split.
''Istražitelji razmatraju dvije opcije kao uzrok nesreće - brzina ili slaba osvijetljenost. Na rasvjetljavanju ove nesreće rade čak četiri hrvatske institucije, lučka kapetanija, pomorska policija, DORH i Agencija za istraživanje pomorskih nesreća.
Brodovima su upravljala dva hrvatska iskusna skipera. Jedan je skiper saslušan na policiji, a u petak će na razgovor i drugi. Oba broda će ići na vještačenje, a bitna će biti i svjedočanstva putnika'', izvijestio je reporter Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić.
Ukoliko će netko od skipera bit odgovoran, policija kaže da ih čeka kazna od šest mjeseci do deset godina. Brzina kao i na cestama itekako može biti opasna na moru. Mi smo otišli s posadom riječeke pomorske policije u kontrolu i naslušali se stvarno bizarnih isprika zašto su skiperi glisirali tik uz ogradu.
"Nisam znao"
Malološinjska luka, 14 sati. Zajedno s posadom patrolnog broda Marino Jakominić krećemo u nadzor lošinjskog akvatorija. I tek što smo krenuli - zapovjednik broda zamjećuje plovilo koje juri prema nama.
''Jahta brzo glisira. Dakle, ne smanjuje brzinu. Sada je na udaljenosti 150 metara od obale i idemo u kontrolu'', rekao je Bilijan Bilušić, zapovjednik ophodnog broda. Nakon što su ga zaustavili, Poljak se branio. ''Nisam znao da je ovdje ograničenje brzine, da sam znao sigurno bih vozio sporije'', pojasnio je Poljak u Dnevniku Nove TV.
Iako se je pokušao opravdati - u roku osam dana morat će platiti 600 kuna kazne, isto kao i osobe koje su jurile s dva glisera. Na znak da se zaustave, gliseraši nisu baš odreagirali. Nakon nekoliko minuta ih stižemo. Kažu kako nisu čuli sirene pa nisu shvatili.
"Pokušavaju na sve načine opravdati svoje djelo. Onda traže na koliko smo točno bili, kojom smo brzinom vozili i onda im pokušavamo objasniti da nije bitna brzian nego znači kad postigne da gliser klizi po površini to se već smatra glisiranjem", kaže Željko Đapić, zamjenik zapovjednika.
Nastavili smo put prema Susku. Provjerit ćemo je li netko iz susjedne Italije ušao bez da je obavio graničnu kontrolu. ''Zamijetili smo dvoje ronioca vjerojatno u sportskom ribolovu. Napravit ćemo kontrolu'', kazao je Bilušić dok ih promatra kroz dalekozor.
Umjesto Talijana policija zatiče dvoje slovenskih državljana. ''Imaju oradu i sipu'', primjetio je policajac. ''Rutinska kontrola, malo se bavimo podvodnim ribolovom'', kazao je Blaž iz Ljubljane. S obzirom da je sve u redu vraćamo se prema Malom Lošinju. No na ulasku u luku - policijske sirene. Pretrpani brod pun turista glisirao je uz obalu. I dalje slijedi ona klasična priča - nisam znao nisam mislio, no kada se tragedija dogodi onda obično bude kasno za razmišljanje.
Pročitajte i ovo
UGLAVNOM STRANI DRŽAVLJANI
Policija objavila detalje pomorske nesreće: Jedna osoba teže ozlijeđena u sudaru glisera i gumenjaka
Pročitajte i ovo
TEŠKA NESREĆA
Kaznena prijava Nijemcu koji je gliserom ubio 26-godišnjeg kupača
''Izrazit problem je brzina''
U manje od dva sata snimili smo tri slučaja glisiranja tik uz obalu. Domagoj Mikić u Dnevniku Nove TV ugostio je Dražena Šarčevića iz postaje pomorske policije u Rijeci. Osvrnuli su se na jučerašnju nesreću u Splitu. Koliko mogu biti kobne slaba osvijetljenost i neprilagođena brzina?
''Takve situacije su iznimno opasne. Občno su ta plovila nevidljiva u prometu. Izrazit problem je brzina i često završe sa smrtnim posljedicama, a onda bude kasno'', rekao je Šarčević.
Dodao je kako se bilježi porast prekršaja glisiranja od deset posto u odnosu na prošlu godinu. Ove godine bilo je i nekoliko požara na jahtama. Rekao je i kako se požari najčešće događaju u prostoru motora plovila. ''Te prostore treba održavati, provjetravati redovno i temeljito. Držati ih čistim i urednim'', pojasnio je Šarčević.
Savjetovao je turistima da glisiraju izvan 300 metara od obale, a kupači da se kreću 100 metara od obale. Više o pomorskoj policiji pogledajte u videu.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr