Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nesreća MIG-a otvara pitanje što napraviti s hrvatskim zrakoplovstvom.


Hrvatski migovi staro su željezo, rok im ističe za dvije godine, no za nove nemamo novaca. Eskadrila novih borbenih aviona stajala bi oko milijardu eura. ‘Jedna od mogućnosti je da se obnovi postojeća flota u smislu da im se produži životni vijek i drugo je sve moguće varijante nabavki kakve su moguće’, rekao je ministar obrane Branko Vukelić.

Vezani članci Prastari MiG-ovi (Foto: Arhiva/AFP) - 1 Albanci oglasili da prodaju svoje (prastare) MiG-ove, za koje čak imaju i – listu čekanja Krila Oluje (Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL) "Krila Oluje" na aero-mitingu u Poljskoj

Modernizacija u koju bi išlo šest zrakoplova stajala bi oko 20 milijuna dolara, tvrde u uredu predsjednika, i bili bi mirni osam godina. Time bi se kupilo vrijeme za rješenje kako kupiti nove borbene avione. ‘Sva sreća Hrvatska je u sustavu NATO saveza pa može kombinirati svoje obrambene mogućnosti sa obrambenim mogućnostima samog saveza’, uvjeren je predsjednik Ivo Josipović.

Predsjednik ne odbacuje opciju i da hrvatsko nebo čuvaju susjedne zemlje. ‘Naravno da treba razmotriti mogućnost da možda i nemamo svoje zrakoplove’, smatra Boris Šprem, predsjednik saborskog odbora za obranu.

‘Mi za sada čuvamo svoj zračni prostor i nikakva odluka da bi ga čuvao neko drugi nije donesena niti je o njoj bilo rasprave’, pojasnio je ministar Vukelić. Ta bi opcija državu stajala oko 100 milijuna eura godišnje, a za taj novac mogu se kupiti rabljene letjelice. O tome će se, tvrdi premijerka, odlučivati za desetak dana na vijeću za obranu. Presudit će najracionalnija opcija, tvrdi predsjednikov vojni savjetnik, no ne smije se zaboraviti i dostojanstvo Domovinskog rata.

>> Treći pilot je vikao dvojici stradalih 'iskači, iskači'!

>> EKSKLUZIVNO: Snimka nesreće MIG-ova kod Plaškog

‘Zbog sadašnjih generacija pilota koji održavaju kapacitete hrvatskog ratnog zrakoplovstva bila bi šteta da te sposobnosti u najracionalnijem obliku i dalje ne zadržimo’, rekao je Zlatko Gareljić, savjetnik predsjednika za vojna pitanja. Tome se nadaju i hrvatski piloti. No, njih se neće pitati ništa jer o svemu će odlučiti politika.