Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Usprkos redovitim pregledima

Građani zabrinuti da Šibenski most tone, u Hrvatskim cestama tvrde da nema razloga za brigu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pojedini Šibenčani se žale da je u posljednje dvije godine Šibenski most potonuo dvadesetak centimetara. No, u Hrvatskim cestama uvjeravaju da je veći problem na Šibenskom mostu praktički nemoguć.

Osim pojedinih građana koji su iskazali svoju zabrinutost, problem tonjenja Šibenskog mosta spomenuo je i gospodarstvenik Frane Pašalić, koristeći, kako je kazao, "svoje ozbiljne izvore".

Pročitajte i ovo Policija uhitila osumnjičene Tučnjava u Šibeniku Trojica muškaraca nasmrt pretukla pomorca, jedan bivši profesionalni boksač: Sve je počelo u kafiću... Slika nije dostupna Mogao je ostati invalid Skočio sa Šibenskog mosta: ''Ne znam što mi je bilo. Sad mi je jasno da sam mogao poginuti''

No, nije jedini. O tonjenju mosta govorio je i građevinski tehničar Luka Čarija. ''Problem ulegnuća Šibenskog mosta vidljiv je u zadnje dvije godine. Dapače, imam osjećaj da svaki put kad prijeđem automobilom preko njega taj problem postaje veći'', kaže Čarija, prenosi Šibenski.

Portal je razgovarao i s lokalnim stanovništvom. Pa im je tako umirovljenik Joso Baranović, rekao: ''Ni Ratko Mladić sa svojim četnicima nije uspio srušiti ni osvojiti Šibenski most, pa nećemo valjda dopustiti da ga nagriza nemar.''

Glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić istaknula je da bi, u slučaju da dolazi do tonjenja, Hrvatske ceste to znale. "Kolnik mosta, ograde, prometna signalizacija i ostali elementi vidljivi s gornje površine mosta u sustavu ophodnje državnih cesta pregledavaju se svakodnevno, te bi slijedom navedenog manifestacija poremećaja u strukturi mosta, koju vi navodite u vašoj zamolbi za objašnjenje, bila jamačno evidentirana, a promet na mostu s time i odgovarajuće reguliran", pismeno je priopćila Tamara Pajić.

Hrvatske ceste dale su i detaljnije objašnjenje o tijeku radova koji se izvode na mostu: "Temeljem provedenih specijalističkih istražnih radova koji su obavljeni 2005. godine, izrađena je projektna dokumentacija na osnovi koje su izvedeni radovi završeni 2012. Navedeni radovi uključivali su izradu nove hidroizolacije kolničke ploče i asfaltnih slojeva, kompletnu rekonstrukciju pločnika (s laganim agregatnim betonom), popravak armiranobetonskih vijenaca, ograde, postojećih ležajeva i prijelaznih naprava.

Uređena je odvodnja na mostu te je poboljšano dreniranje slivnih voda. Popravak glavnih i poprečnih nosača usredotočen je na područje blizu ležajeva: loš beton uklonjen je vodom pod pritiskom i saniran; prednapeti elementi očišćeni su na odgovarajući način, neki su izmijenjeni i zaštićeni. Sanirani su i donji dijelovi konzola koji nose pločnike.

Također, popravljena su lokalna oštećenja na svim elementima. Vanjske betonske površine naknadno su zaštićene impregnacijom koja inhibira koroziju, te su pukotine premazane zaštitnim premazom protiv karbonizacije. Popravak nosivih elemenata koji povezuju gornji stroj i lučni sklop u kruni mosta izveden je ubrizgavanjem injekcijske smjese u sve pukotine uz popravak korištenjem reparaturnih mortova te uz primjenu površinske zaštite betona".

No, pojedini Šibenčani smatraju da nešto ipak ne štima i ne bi htjeli da im se dogodi ono što se dogodilo u Genovi kada s srušio vijadukt pri čemu su poginule 43 osobe.

''Ne mogu tvrditi napamet da je most načet, ali on bi sigurno bio u boljem stanju da nije toliko opterećen prometom. Točnije, sve bi bilo lakše da je svojedobno realiziran projekt drugog mosta, preko Kanala sv. Ante, u čemu smo imali potporu cijele Dalmacije, pa i ondašnjih hrvatskih političara, ali ne i dijela šibenskih političara i gospodarstvenika. Da se kojim slučajem izgradio most preko kanala, promet prema Splitu usmjerio bi se tuda. Točnije, vozila kojima nije odredište Šibenik ne bi trebala prelaziti Šibenski most'', rekao je gradonačelnik Šibenika, inženjer Vinko Guberina.

Službeni izvor iz Hrvatskih cesta uvjerava da je veći problem na Šibenskom mostu praktički nemoguć i zbog redovite kontrole stanja na mostu. "Što se tiče navoda o stanju mosta, obavještavamo Vas da se most (prema članku 15. Pravilnika o održavanju cesta (NN90/2014), za mostove svijetlog raspona pet metara i više) redovito pregledava: sezonski (ili dva puta godišnje), jednom godišnje, te glavnim pregledom (koji se obavlja jednom u pet godina). Sljedeći glavni pregled za ovaj most planiran je za iduću godinu", glase zaključne rečenice iz odgovora Hrvatskih cesta.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene