Kazališna redateljica Nora Krstulović smatra kako u plakatu za novu sezonu HNK nema ništa sporno te se nada da će upravo ovakve kampanje u kazalište privući one koji ga inače ne posjećuju.


Udruga Vigilare uputila je prosvjedno pismo Hrvatskom narodnom kazalištu, Ministarstvu kulture i Gradskom uredu za kulturu u kojem traže povlačenje reklamnih plakata za novu kazališni sezonu.

Plakat prikazuje glumicu Ninu Violić i muškarca prekrivenog lica u pozi koja je neke asocirala na seksualni čin, a iz udruge tvrde kako sporna reklama „promiče blud, vulgarnost i šund u hrvatskom javnom prostoru“.

"Frljićizacija Hrvatske"

„Hrvatsko narodno kazalište kulturna je ustanova od nacionalnog značaja i ne može biti prepuštena umjetničkim aktivistima i kulturnim revolucionarima. Zadaća HNK-a očuvanje je nacionalne i njegovanje klasične kulture, a ne prizemno provociranje kroz poigravanje vrijednostima najvećeg dijela hrvatskog naroda. Ovi prostački plakati ispod su razine HNK-a i pravi su primjer neodgovornog trošenja novca poreznih obveznika koji obilno financiraju tu ustanovu. Ovoj frljićizaciji Hrvatske konačno ćemo stati na kraj“, izjavio je predsjednik udruge Vice Batarelo.

Plakat za novu kazališnu sezonu HNK (Foto: HNK)
Plakat za novu sezonu HNK (Foto: Vigilare)

Kazališna redateljica i glavna urednica portala Teatar.hr Nora Krstulović u plakatu ne vidi ništa sporno te se nada da će zbog njega u kazalište možda doći i oni koji ga inače ne posjećuju.

"Kampanja HNK-a traje od šestog mjeseca i fascinantno je kako su tek sada određene skupine primijetili da taj plakat postoji. Kad se tek pojavila, kampanja je bila hvaljena u cijelom nizu medija zbog inovativnosti i odabranih vizualnih rješenja", kazala je Krstulović za DNEVNIK.hr.

Ističe kako je smiješno da su reakcije na plakat uslijedile tri mjeseca nakon što je njima bio oblijepljen cijeli grad.

"Ima neke poetske pravde u svemu...."

"Ima neke fantastične poetske pravde u svemu jer ovakve reakcije pokazuju zašto nam je uopće potrebno Hrvatsko narodno kazalište i javno financiranje kulture. Mislim da u plakatu faktički nema ništa sporno, sve je u oku promatrača. Ova kampanja dokazuje da umjetnost ima nevjerojatnu snagu i moć. Važno je da se kultura javno financira jer ako je prepustimo nekim uskogrudnim procjenama, dobit ćemo državnu kulturu, a svi znamo kako je to četrdesetih godina završilo“, kaže Krstulović.

Na pitanje kako tumači fotografiju na plakatu, Krstulović ističe kako svatko tko poznaje repertoar HNK može pronaći poveznicu s naslovima koji se izvode u nacionalnoj kazališnoj kući.

„Ovo je najbolja moguća reklama za HNK. Da oni koji ozbiljno raspravljaju u ćudorednosti plakata imalo pohode Hrvatsko narodno kazalište, primijetili bi ga još prije tri mjeseca. Možda ih ovo privuče da se malo približe zgradi kazališta“, kaže Krstulović.