Više ne postoji jedna definicija pismenosti, jer danas ona podrazumijeva širi raspon područja, od kojih je među važnijima informatička pismenost, rekao je Mile Živčić, v.d. ravnatelja Agencije za obrazovanje odraslih. Podaci o broju nepismenih u Hrvatskoj poistovjećuju se sa završetkom osnovne škole, koju, prema popisu stanovništva iz 2001. nije završilo oko 15,7 posto stanovništva, rekao je Živčić.
Pročitajte i ovo
Zabrinjavajuće brojke
Poražavajući podaci: Gotovo 50 posto Romkinja rađa u maloljetnoj dobi, a 17 posto ih je nepismeno
Pretoči znanje u dodatni promet
Nikad dosta interneta! Aplikacija uz koju učite, ali i dobivate više megabajta
'Ne može se tvrditi da oni nisu pismeni i da ne funkcioniraju u zajednici, no bez osnovne škole ne mogu se nastaviti školovati što je preduvjet za njihovu veću zapošljivost', dodao je. Po njegovim riječima, svrha je opismenjavanja i cjeloživotnog učenja da svi, poput djevojčice koja je napisavši pismo zagrebačkom gradonačelniku vratila svoju učiteljicu u školu, postanu svjesni snage svoje pismenosti i uloge u mijenjaju društva.
'Pismenost ima puno veći značaj od čitanja i pisanja'
Prije 50 godina pismenost je bila učenje čitanja i pisanja, a danas ona ima puno veći značaj u svakodnevnome životu jer obuhvaća niz različitih kompetencija, ustvrdila je Mihaela Dubravac-Šigir, načelnica Odjela za cjeloživotno učenje i upravljanje fondovima EU Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Na tribini, koju su organizirali Agencija za obrazovanje odraslih i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, govorilo se i o ulozi obrazovanja u stvaranju demokratskoga građanstva te političkom opismenjavanju unutar hrvatskoga obrazovnog sustava. Međunarodni dan pismenosti UNESCO-va je inicijativa, a obilježava se 8. rujna, od 1966. (Hina)