Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Plan za sezonu

HRVATSKI OTOK KOJI ODUŠEVLJAVA SVIJET, A NIJE HVAR

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Vijest koju je plasirao prestižni New York Times, kako se otok Korčula našao na 17. od 52 mjesta svijeta koje treba posjetiti u 2016. godini, još je jedna odlična reklama u službi hrvatskog turizma. Odlučili smo provjeriti kako se Korčula priprema za nadolazeću turističku sezonu.

'Većina otoka je uglavnom netaknuta, te je prošarana malim ribarskim selima i šljunčanim plažicama. Umjesto zadržavanja u starom dijelu grada Korčule koje se smatra rodnim mjestom Marka Pola, unajmite motor i krenite prema zapadu. Putujte kroz maslinike i bujnu vegetaciju, a skrenite i s puta kako bi isprobali korčulansko bijelo vino Grk u nekolicini šarmantnih obiteljskih vinarija,' piše New York Times uz preporuku za posjet našem prekrasnom dalmatinskom otoku Korčuli.

U namjeri da doznamo kako se na ovom otoku pripremaju za nadolazeću turističku sezonu, s obzirom na reklamu koja će im zasigurno dovesti nove posjetitelje, kontaktirali smo gradonačelnika Grada Korčule Andriju Fabrisa te načelnika općine Vela Luka Tončija Gugića.

Kakav je turistički rezultat Grad Korčula/Općina Vela Luka zabilježio 2015. godine u odnosu na prethodne godine?

Grad Korčula: Prema podacima TZ Grada Korčule 2015. godina je bila uspješna i postignuto je 7% veći broj noćenja, odnosno ukupno 353.992 noćenja i 9% više dolazaka, 97.068 dolazaka. Tim brojkama treba dodati i preko milijun dolazaka morskim putem, trajektima i katamaranima, kruzerima i jahtama kroz našu ACI marinu i Lučku upravu.

Općina Vela Luka: U Veloj Luci je 2015. godine ostvareno cca. 165.000 noćenja, što je porast od 3% i već dulji niz godina bilježi konstantan rast noćenja. Ovim podacima nije obuhvaćen broj nautičara koji dolaze u Velu Luku, koji ostvaruju oko 50.000 noćenja. Tako da su brojke svakako preko 200.000 evidentiranih noćenja. Vela Luka je kao najveće mjesto na otoku Korčuli osim turizmu okrenuta ribarstvu, poljoprivredi, brodogradnji i nije ovisna isključivo o turizmu. Budućnost Vele Luke vidimo upravo u turizmu kao najvećim potencijalom u implementaciji s ostalim privrednim granama.

Pročitajte i ovo Dupin u plićaku u Veloj Luci Nije prvi susret U Veloj Luci nasukao se ranjeni dupin, dvojica ribara nisu dvojila ni sekunde: ''Imao je krvava usta..." Slika nije dostupna piše The New York Times Amerika na nogama: Trump godinama nije plaćao porez - "To su potpuno lažne vijesti, izmišljene, lažne"



Što je turistima najzanimljivije i što ih najviše oduševi u vašem Gradu/Općini?

Grad Korčula: Najzanimljiviji im je sigurno sačuvani stari grad Korčula, njegove kule, zidine i kulturno povijesni spomenici, ali i raznolika priroda, maleni otoci idealni za kupanje u čistome moru kao i brojne uvale s prekrasnim plažama; vrhunska gastronomska ponuda u restoranima i kozmopolitska atmosfera u gradu.

Općina Vela Luka: Smatramo da su gostima općenito najzanimljivije očuvane prirodne ljepote, kulturne i povijesne znamenitosti, ne samo u Veloj Luci već i na cijelome otoku Korčuli. U Veloj Luci poseban je naglasak na velikom broju kamenih kućica za odmor u kojima gosti nalaze svoj mir, tj. odmak od svakodnevnog užurbanog života, a tu su i nezaobilazni suhozidi kao vid kolektivnog razvitka simbola suživota čovjeka i prirode. Prilikom boravka u mjestu mogu posjetiti arheološko nalazište Vela spila, otok Proizd – plažu godine na hrvatskom Jadranu, Centar za kulturu Vela Luka, lokalne uljare, brojne pješačke i biciklističke staze i sl. Otok Korčula je otok viteških igara , otok pjesme i vrhunskih vina i ulja. Posebno bi izdvojili nastupe viteških igara Kumpanije i Moreške što je svakako jedinstvena ponuda na našim otocima, kao i brojna događanja u sklopu programa Luškog lita.

S obzirom da je otok Korčula dobio odličnu reklamu u New York Timesu imate li neki plan kako ponudu učiniti još boljom za nadolazeću ljetnu sezonu?

Grad Korčula: Bolja prometna povezanost je sigurno nešto na čemu najviše moramo raditi. Neprestano radimo i na dotjerivanju grada koliko je to moguće. U planu su nam novi projekti koji nisu za ovu sezonu, ali će u skoroj budućnosti obogatiti ponudu grada i sigurno povećati broj turista. Obnovit ćemo južni dio staroga grada, u kulama ćemo na suvremen način prikazati neke djelove bogate korčulanske povijesti ali o tome je još rano govoriti. Korčula treba ići u smjeru vrhunskog turizma i na tome ćemo raditi.

Općina Vela Luka: Takva i slične reklame su nešto što nas uistinu čini radosnima i što će zasigurno doprinijeti bržem razvoju turizma na otoku Korčuli. Svakako i obveza da svi zajedno radimo na podizanju kvalitete turističke ponude. Općina Vela Luka je upravo u fazi izrade Strategije razvoja turizma Vele Luke koja će dati odgovore na pitanja gdje i kako u naprijediti razvoj turizma u mjestu, jer su mogućnosti uistinu velike. U tom pogledu radi se na razvoju nautičkog turizama, arheološkog, sportskog turizma, a oživiti trebamo zdravstveni turizam koji je prije bio najznačajniji faktor u produljenju turističke sezone u mjestu.



Imate li tijekom ljeta problema s manjkom smještajnog kapaciteta? Bojite li se navale turista nakon ove objave u New York Timesu?

Grad Korčula: Ne bojimo se navale turista, Korčula ima dosta smještajnog kapaciteta, i hotelskog i privatnog, koji je iz godine u godinu sve kvalitetniji. Nadam se da će veći broj turista potaknuti otvaranje malih luksuznih hotela za kojima postoji potreba kako u gradu Korčuli tako i na otoku.

Općina Vela Luka: Kapacitete je moguće proširiti i tu prostora itekako ima. Postojeći kapaciteti su za sada popunjeni samo tijekom srpnja i kolovoza. Svima nam je cilj da turistički promet bude disperziran na pred i posezonu, tako da ovakve objave samo mogu donijeti pozitivan efekt.

Primijeti li se inače veći broj turista nakon neke takve reklame u stranim medijima (a za Korčulu ih zaista bude mnogo)?

Grad Korčula: Primjeti se jer ipak većina turista voli ići na sigurno i ako neki ugledni mediji objave pohvalu za vaš grad sigurno da to odjekne i potakne turiste na dolazak.

Općina Vela Luka: Mislimo da se ovakvim objavama stvara pozitivna klima i reklama koju naši hotelijeri, agencije i sl. zasigurno moraju osjetiti. Brojke su konstantno u porastu i vjerujemo da će uz ovakve objave i veća ulaganja u turističku infrastrukturu i kadrove u turizmu vrlo brzo doći do značajnog iskoraka.



Postoji li nešto što turisti traže, a vi im ne možete pružiti ili dolaze baš oni koji znaju što nudite pa su zadovoljni svime?

Grad Korčula: Turisti koji dolaze u Korčulu većinom su zadovoljni i znaju što očekuju od svog boravka. Razočarani mogu ostati jedino veliki "partijaneri" koji očekuju 24-satnu razularenu zabavu, ali mislim da oni dobro znaju gdje su ta mjesta na Jadranu.

Općina Vela Luka: Gosti koji dolaze većim dijelom su upoznati sa lokalnom ponudom. Današnji gosti ne traže samo sunce i more što je još uvijek najznačajniji faktor dolaska, već aktivan odmor. Na tome se uvelike radi, a prije svega tzv. outdoor aktivnostima kao što su biciklijada, triatlon, treking, pješačenje, jer po svim informacijama koji dolaze od naših gostiju Korčula je za takve aktivnosti uistinu nezaboravna.

Kad biste vi radili reklamu za Korčulu što biste stavili u prvi plan?


Grad Korčula: Korčula je otok kulture, sačuvane kulturne baštine, bogate povijesti, grad Marka Pola, jedinstvene viteške igre Moreške u Korčuli i tradicijskih mačevalačkih plesova u svim mjestima na otoku, , brojnih kulturnih događanja, izvrsnih vina i vrhunske gastronomije. Raznolike prirode prepune skrivenih mjesta za kupanje. Dobre energije i suživota lokalnog stanovništva i turista. To je Korčula i takva se treba i pokazati turistima.

Općina Vela Luka:
Kako je već rečeno otok Korčula je prije svega otok viteških igara, otok Marka pola, otok pjesme i vrhunskih vina i ulja te gostoljubivih domaćina. To je ponuda što nas čini prepoznatljivima i koja će zajedno za netaknutom prirodom i bogatom kulturnom baštinom biti najveći motiv dolaska na otok.

Koji turisti najviše posjećuju Korčulu?

Grad Korčula: U 2015.g. najveći broj noćenja ostvarili su domaći gosti (16%) a zatim slijede bliža tradicionalna emitivna tržišta: Slovenija (9%), Njemačka (9%), Poljska (8%), BiH (7%), Velika Britanija (6%), Francuska(6%), Češka(5%), Italija(4%), Austrija(4%) i Srbija(3%).

Općina Vela Luka: Što se tiče dolazaka u Velu Luku daleko naviše dolazaka u privatnom smještaju ostvaruju Nijemci, zatim Slovenci. Veseli nas i sve veći broj Skandinavaca. U Hum hotelima pretežno borave Poljaci, a u drugoj hotelskoj kući. tj. hotelu Korkyra pretežno Amerikanci. Domaći gosti još uvijek ostvaruju cca. 10 % noćenja od ukupnog broja.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene