izvanredna

Ustavni sud: "Milanović ne može biti ni mandatar ni predsjednik Vlade ni ako podnese ostavku"

Tihi ubojica

Dvije bakterije usne šupljine povezane s rakom gušterače

Bakterije koje se nalaze u usnoj šupljini, ako su uneravnotežene, mogu povećati rizik razvoja raka gušterače.

Rak gušterače je vrlo agresivan oblik raka, prvenstveno zbog toga što lako napreduje bez evidentnih simptoma te je dijagnoza često moguća tek onda kada se već proširio. Stopa smrtnosti oboljelih od ove vrste raka je među većima. To čini ovu bolest prioritetom medicinskih istraživanja.

Pročitajte i ovo Vili Beroš Akcijski plan protiv raka Berošu javne kritike nisu dobro sjele: ''Nadam se da će objavljeni komentari u medijima biti upućeni na adresu koja tome i služi'' Vili Beroš Samo da se nešto kao napravi Još jedan podbačaj ministra Beroša: Objavio plan borbe protiv raka, a nema ni rokova ni opreme, pitanje je tko bi na njoj i radio

Rak gušterače je uzrokovan abnormalnim i nekontroliranim rastom stanica u gušterači - velikoj žlijezdi koja je dio probavnog sustava.

Jedno od područja istraživanje je i ljudski mikrobiom. Te zajednice mikroorganizama, u različitim okruženjima, oblikuju zdravstvene procese od probave do imuniteta. Loše posljedice nastaju kadabroj pozitivnih bakterija krene opadati, a broj loših uznapreduje.

Znanstvenici Sveučilišta Langone u New Yorku su pronašli vezu između između orlanog zdravlja i raka gušterače. Istraživanje se baziralo na proučavanju brisa 732 osobe u razdoblju od deset godina. U tom periodu 361 osoba je dijagnozirana s rakom gušterače. Podatci su ukazali da povećanje broja dvije vrste bakterija (Porphyromonas gingivalis i Aggregatibacter actinomycetemcomitans) ima korelaciju s oboljenjem od raka. Obe bakterije imaju veze s bolestima desni i periodontitisom. Kod onih u kojih se rak nije razvio broj bakterija je bio vrlo nizak ili nisu pronađene uopće.

Glavni istraživač Jijung Ahn objašnjava: "Naše istraživanje nudi prvi direktni dokaz da određene promjene mikrobioma u ustima ukazuju na mogući rizik raka štitnjače. Neki od uzroka su starost, pušenje, genetika te veći rizik oboljenja imaju muškarci i Afro-Amerikanska rasa."

Istraživači se nadaju da će njihovo otkriće jednoga dana postati osnovna metoda otkrivanja. Rezultati će se ubrzo objaviti u recenziranom časopisu.