Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Iznošenjem obrane preostale trojice optuženih, koji tvrde da nisu krivi za željezničku nesreću u srpnju 2009. godine u Rudinama, u blizini Kaštela, u kojoj je poginulo šest osoba, a 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno, danas je nastavljeno suđenje na Županijskom sudu u Splitu.


Svoju su obranu iznijeli optuženi Jozo Bazina, Drago Rogulj i Branko Tišljar koji su, baš kao i dvojica optuženih jučer - Ivica Medak i Ivan Tomašković - izrazili sućut obiteljima poginulih u toj nesreći te istaknuli da nisu krivi za tu tragediju.

Preostala trojica optuženih rekli su sudskome vijeću kojim predsjeda sudac Damir Romac da je optužnica proizvoljna i neutemeljena te da krivca treba tražiti na drugome mjestu.

Istaknuli su da retardant TG-300 nije kriv za nesreću te da im nije jasno zašto se pruga špricala prije prolaska nagibnoga vlaka jer je dogovor bio da se to učini nakon toga.

>>
Medak: Retardant kojim se prskala pruga je imao sve ateste

'Vještačenja koja su provedena su nekompetentna. Sve sam radio po uputama proizvođača i ja osobno ne mogu biti kriv za lošu organizaciju rada HŽ-a. Apsolutno je jasno nakon provedene glavne rasprave da nisam imao nikakvog utjecaja na održavanje vlakova, na ispravnost nagibne tehnike kočnica, na strojovođu, na stanje infrastrukture ni na vremenske uvjete na pruzi za vrijeme iskliznuća, niti sam mogao utjecati na samovolju i neodgovorno ponašanje vozača pružnog vozila Serđe Pribudića', rekao je savjetnik u tvrtki 'Intrade' Jozo Bazina i dodao da je Pribudić svojom voljom špricao retardant.

Da je na bačvama u kojima je bio retardant pisalo da se radi o bezopasnom sredstvu, sudu je potvrdio u svojoj obrani voditelj protupožarne zaštite HŽ-a Drago Rogulj, koji je rekao da se toga dana prepirao sa Serđom Pribudićem, ali se ipak na kraju ukrcao na pružno vozilo.

'Ljudi su tijekom vožnje Pribudiću prigovarali zbog toga što se pružno vozilo kretalo znatno brže od dogovorenih deset kilometara na sat, no on se nije osvrtao. U Labin smo stigli bez problema, a upravo tamo smo čuli za nesreću. Odmah smo se uputili natrag pomoći unesrećenima. Prilikom povratka pružno vozilo na jednome mjestu zaustavilo se bez problema, a poslije se počelo nekontrolirano brzo kretati zbog čega sam skočio s njega i ozlijedio se', izjavio je Rogulj.

I vatrogasac DVD-a iz Strušca Branko Tišljar potvrdio je sudu da su prisutni na pružnome vozilu Serđu Pribudića upozorili da se vozilo kreće brže od dogovorene brzine te da su cijelu trasu prošli za 24 minute. Sva trojica optuženih iskoristili su mogućnost da ne odgovaraju na pitanja tužiteljstva.

Bivši direktor HŽ-a Ivica Medak, direktor tvrtke 'Intrade' Ivan Tomašković, savjetnik u toj tvrtki Jozo Bazina, voditelj protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu Drago Rogulj i vatrogasac DVD-a iz Strušca Branko Tišljar optuženi su da su sudjelovali u nabavi i uporabi retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo nesreću čijih su posljedica bili svjesni.

Suđenje se nastavlja 29. travnja kada će biti završne riječi obrane i tužiteljstva. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Vezani članci Slika nije dostupna U petak presuda za 'Vlak smrti' u Rudinama Slika nije dostupna Medak: Retardant kojim se prskala pruga je imao sve ateste
Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju