Idući tjedan brod će prevoziti stanovnike prema Omišu i obrnuto. I to zbog zatvaranja ceste - žile kucavice. Cesta se zatvara zbog radova na omiškoj obilaznici, gdje se trenutačno probija tunel. Brodice će prevoziti putnike nizvodno Cetinom, a sav promet vozilima morat će desecima kilometara okolo da bi se došlo do grada.
Pročitajte i ovo
Princ Zadra
Što će se dogoditi s brodom koji je potonuo na dno Jadrana? "Prema mojim saznanjima, u ponedjeljak bi trebalo krenuti...."
Četiri godine čekaju pločnik
Nevjerojatna snimka iz okolice Omiša. Djeca po magistrali idu u školu jer nemaju nogostup, roditelji zabrinuti: ''Zar se mora dogoditi tragedija?''
"To je tri puta veći trošak goriva nego šta je dosad. Za 5 min do Omiša moramo 25 km u jednom, 25 u drugom voziti", kažu stanovnici.
Poduzetnici iz obližnje gospodarske zone koje će zatvaranje ceste pogoditi - najavljuju otkaze.
"To znači da će neki ljudi morati na biro. Ta je cesta svrha funkcioniranja gospodarske zone", kaže predstavnik poduzetnika u gospodarskoj zoni Zakučac.
"Mi imamo ljude koji su bolesni, koji nemaju auto, koji ne voze. Rekli su da će Hitna pomoć dolaziti sa Šestanovca. Mislim, Šestanovac je udaljen ne znam ni ja koliko od Omiša, to je predaleko. Neka nekog strefi srce...", kaže Dolores Filipović, predsjednica Mjesnog odbora Zakučac.
Druga rješenja nisu prošla
Pontonski most, trajekt - ništa od toga odgovorni nisu prihvatili kao opciju rješenja problema.
"Ključna je bila sigurnost prilikom ulaska trajekta u Cetinu. Nije bilo sigurno u potpunosti, pa smo od toga odustali", poručuje Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.
Na opravdanja da je ovo jedini način, stanovnici poručuju: "A šta ću poručiti. U 21. stoljeću počeli smo ići na Mars, a nismo u stanju premostiti 60 metara Cetine."
Cesta se zatvara od 10. ožujka do najkasnije prvog srpnja. Rizična je i plovidba niz Cetinu zbog padanja stijena. No iz Hrvatskih cesta poručuju - sigurnost će biti na što većoj razini.
"Normalno da nisam zadovoljan, ali ovo je jedino moguće rješenje u ovom trenutku“, zaključuje Ivo Tomasović, gradonačelnik Omiša.
Izgradnja cijele omiške obilaznice stoji gotovo 180 milijuna kuna. I rok za završetak je rujan iduće godine.
Tomaš: Sustav je zakazao
Pogođeno stanovništvo, kao i poduzetnici čije poslovanje izravno pogađa zatvaranje ceste ne protive se radovima, kao ni rješavanju prometnog problema, ali im smeta ponuđena alternativa.
Predstavnik poduzetnika Tomislav Tomaš kaže kako je sustav zakazao.
"Sve alternative koje su postojale zakazale su zbog birokratskih problema", kaže.
Korištenje obilaznog pravca, kaže, stvorit će poprilične troškove i naprezanja u poslovanju.
"Profesionalci smo, prebrodit ćemo, i to nakon ovakve krizne godine. Tražili smo neki civilni ponton, ili jedan brod ponton, no pokazalo se da je za to potrebna opširna dokumentacija", kaže Tomaš.
Planiraju li prosvjede, Tomaš kaže kako u ovoj fazi to više nema smisla.
"Zadnje nam je da stopiramo projekt, samo se nadamo da će radovi što kraće trajati", poručuje Tomaš.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr