Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ukoliko ste, primjerice, kupili proizvod na kojem je došlo do kvara, neovisno o jamstvu proizvođača, ako nije prošlo više od dvije godine, trgovac od kojeg ste ga kupili dužan ga je servisirati, zamijeniti ili vratiti novac.


Jeste li znali da robu kupljenu na sniženju možete reklamirati? Vjerojatno je to jedno od prava za koje niste znali ili su vas trgovci uvjeravali u suprotno. Zaštita potrošača u Europskoj je uniji vrlo važno pitanje, a kakva je u Hrvatskoj istražio je Dnevnik NoveTV.

Kupite li proizvod putem interneta - možete se predomisliti i u roku 14 dana ga vratiti. Prodavač vam mora vratiti puni iznos novca. To je jedno od brojnih prava koje potrošači imaju, a mnogi za njih ni ne znaju.

'Više od polovice potrošača u Hrvatskoj nije upoznato sa svojim pravima', kaže Neven Mimica, hrvatski europarlamentarac.

Ukoliko ste, primjerice, kupili proizvod na kojem je došlo do kvara, neovisno o jamstvu proizvođača, ako nije prošlo više od dvije godine, trgovac od kojeg ste ga kupili dužan ga je servisirati, zamijeniti ili vratiti novac. I ne smije vas uvjeravati u suprotno.

Od lipnja su prava potrošača povećana. Iduće godine stiže i sigurnija kozmetika s ograničenim štetnim sredstvima. A rješava se i problem proizvoda koji su kod nas lošije kvalitete nego u drugim zemljama.

'Nekvalitetni proizvodi pod istom robnom markom ne bi se smjeli pojavljivati na tržištu', ističe Mimica.

Doznajte kako smrznuto meso treba biti označeno

Evo i nekoliko korisnih savjeta.

'Čuvajte svoje račune, nemojte potpisivati u što niste sigurni, čitajte mala slova na ugovorima, čuvajte pismene prepiske s pružateljima usluge, na primjer kod online kupovine', napominje Dinko Mihaljević iz Udruge za zaštitu i promicanje potrošačkih prava građana.

Robu koju ste kupili na sniženju također imate pravo mijenjati. U slučajevima kada se očito krše vaša prava, nekoliko je mogućnosti.
'Prijave takve situacije savjetovalištu za potrošače, državnom inspektoratu kao državno inspektoratu. Europskom potrošačkom centru ako se radi o prekograničnim kupovinama', ističe Mimica.

Vezani članci Slika nije dostupna Hrvatski potrošači malo znaju o svojim pravima, a mogućnosti su im brojne Slika nije dostupna Hoće li ovaj Zakon konačno stati na kraj prevarama trgovaca?

Uz europski potrošački centar, o svojim pravima možete se informirati u četiri regionalna savjetovališta pokrenuta od strane ministarstva. Povezuje ih jedinstveni broj 072 414 414. A čini se da i ministarstvo treba bolje poraditi na poštovanju prava potrošača - naime, uz broj za potrošače nigdje jasno ne piše da se poziv - naplaćuje.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook